SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motor styrning ??

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Antihero
    Deltagare

Tjena…

Såg en kille som sålde så kallade motorstyrning Possumlink
      ifrån Link Engine Management. http://www.linkecu.com/ Till en GT -00
      Enligt han så funkar detta jättebra och är ingen fara för motorn å allt.
      vad tror nu ni om detta ? är det bara skit ?
      Jag frågar nu er här eftersom ni vet bra mycket mer änn mig 😛

MvH / Roger

Manor
      Deltagare

Det är bra grejer, men du måste få det mappat för din bil…det är inte bara och smälla dit och köra. En mappning kostar väl runt 5000:- skulle jag kunna tänka mig.

syke
        Blockerad

Gör en sökning på ”possumlink” här i forumet så får du upp en hel massa trådar som säkert svarar på eventuella frågor du har.

Ekblad
          Deltagare

Jag ska mappa klart min bil i månaden eller tidigt i nästa. Kan skriva en lien rad hur den känns när de är klart 🙂 Om inte de händer nått oförutsett. har ju inte haft tur direkt;(

/andreas

Twinturbo
            Deltagare

Tyckte det såg helt ok ut det lilla jag tittade i programmet och det verkar funka utan anmärkning (åkte med Ekblad när vi justerade turbotrycket). Ser ingen anledning att inte köra på det om du får bra pris på grejerna 😉

Antihero
              Deltagare

Tyckte det såg helt ok ut det lilla jag tittade i programmet och det verkar funka utan anmärkning (åkte med Ekblad när vi justerade turbotrycket). Ser ingen anledning att inte köra på det om du får bra pris på grejerna 😉

Nja 5000 gick det på.. men då var det då mappning man måste göra då….
                det är ju så att jag ska flytta till Frankrike.. Närmare bestämt till Nice, imprezan kör ja dock inte denna vinter då den står innee på lackering ,äger inte enns ett par vinterdäck till den. så ja kan ju inte åka till JRM från Dalarna i snön utan vinterdäck så jag ville ju hitta ett annat alternativ till att trimma eller hitta en firma där nere som trimmar. kanske är lättare där nere ifrån att hitta dom för på nätet har ja inte lyckats och Subban ska minsan med mig ner för den lämnar jag inte i första taget
                😛

Manor
                Deltagare

Varför inte köra den i originalutförande. I Frankrike blir du väl inte ifrånkörd ändå ;).

simo
                  Deltagare

Nja 5000 gick det på.. men då var det då mappning man måste göra då….det är ju så att jag ska flytta till Frankrike.. Närmare bestämt till Nice, imprezan kör ja dock inte denna vinter då den står innee på lackering ,äger inte enns ett par vinterdäck till den. så ja kan ju inte åka till JRM från Dalarna i snön utan vinterdäck så jag ville ju hitta ett annat alternativ till att trimma eller hitta en firma där nere som trimmar. kanske är lättare där nere ifrån att hitta dom för på nätet har ja inte lyckats och Subban ska minsan med mig ner för den lämnar jag inte i första taget 😛

Varför inte passera förbi Trollspeed på vägen ner till våren o låta dem Ecuteka bilen

/U – som kör link

SecretAgentMan
                    Deltagare

…och jag kan inte annat än hålla med KN här.
                      Ecutek är absolut smartast om man kan köra med det, link har andra fördelar, men gäller det fit&forget så är ecutek nummer 1.

/J

Antihero
                      Deltagare

Varför inte köra den i originalutförande. I Frankrike blir du väl inte ifrånkörd ändå ;).

Mjo det e jusst det jag blir 🙁
                        jag ska bo 7km från Monaco och 1.2mil från Nice och dom är inte snåla på bilar dom som bor där. ferrari, porche å grejer som dom åker runt i där.. vill ju sniffa dom i baken när jag jagar dom mellan städerna i bergen där det är kurvigt å så 😀 . varrenda gång ja varit där så komemr dom förbi flygande med sina bilar å kör ikapp är jag själv sitter i en Hyrd Renault Clio hahah. Klart man ska visa baken på en Impreza för dom }( bilen ska ner på släp till Frankrike så ja kan inte åka förbi å mappa nånstans.. blir väll till att leta där nere.. iof omöjligt att det är dydare änn i sverige :+

Manor
                        Deltagare

Mjo det e jusst det jag blir 🙁 jag ska bo 7km från Monaco och 1.2mil från Nice och dom är inte snåla på bilar dom som bor där. ferrari, porche å grejer som dom åker runt i där.. vill ju sniffa dom i baken när jag jagar dom mellan städerna i bergen där det är kurvigt å så 😀 . varrenda gång ja varit där så komemr dom förbi flygande med sina bilar å kör ikapp är jag själv sitter i en Hyrd Renault Clio hahah. Klart man ska visa baken på en Impreza för dom }( bilen ska ner på släp till Frankrike så ja kan inte åka förbi å mappa nånstans.. blir väll till att leta där nere.. iof omöjligt att det är dydare änn i sverige :+

Bland de bilarna så kan du lika gärna ge upp…eller vässa rejält med mer godis än bara en ynka mappning.

Blocken
                          Deltagare

Slicksdäck, Öhlins stötdämpare, Quaifediffar och en fet dunp* är recept för att jaga Ferrarisar i Alperna.

Vad gör du åt väghållningen? Behövs mer pulver?

/Black

*internt, SGM vet… 😉

…………………..
                            Thai-Perr

Antihero
                            Deltagare

Slicksdäck, Öhlins stötdämpare, Quaifediffar och en fet dunp* är recept för att jaga Ferrarisar i Alperna.Vad gör du åt väghållningen? Behövs mer pulver?/Black*internt, SGM vet… ;)…………………..Thai-Perr

Bra däck har jag , sen kanske jag har snålat med väghållningen haha Apex fjädrar sänkt 4.5cm. dump på väg, Pulver .. JA TACK.. men men jag har ju inte haft bilen särskilt länge. tänkte iaf 300 – 350 hk. hittade ett ställe i frankrike med massa lulllull till impreza äkta Kolfiberhuvar för 5000kr och massa trimm. har 3″från mittenkatten men har en DP i garaget och en 300cells katt som är på väg, så den borde ju komma igenom besiktningen 😛

http://www.xela-fr.com/teamhurricane/videos.php

Antihero
                              Deltagare

Slicksdäck, Öhlins stötdämpare, Quaifediffar och en fet dunp* är recept för att jaga Ferrarisar i Alperna.Vad gör du åt väghållningen? Behövs mer pulver?/Black*internt, SGM vet… ;)…………………..Thai-Perr

Bromsar kanske ???? vet ni nåt ställe som säljer Prisvärda skivor och belägg ??

Mats
                                Deltagare

http://www.peansweden.se
                                  Rekommenderas starkt. Ring o prata med Per så får du precis de bromsar du behöver.

Mats GBG
                                  Regionsansvarig Göteborg

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.