› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Motor styrning ??
- Detta ämne har 14 svar, 1,367 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
7 januari, 2007 kl. 17:30 #3582
Antihero
DeltagareTjena…
Såg en kille som sålde så kallade motorstyrning Possumlink
ifrån Link Engine Management. http://www.linkecu.com/ Till en GT -00
Enligt han så funkar detta jättebra och är ingen fara för motorn å allt.
vad tror nu ni om detta ? är det bara skit ?
Jag frågar nu er här eftersom ni vet bra mycket mer änn mig 😛MvH / Roger
7 januari, 2007 kl. 17:32 #59882Manor
DeltagareDet är bra grejer, men du måste få det mappat för din bil…det är inte bara och smälla dit och köra. En mappning kostar väl runt 5000:- skulle jag kunna tänka mig.
7 januari, 2007 kl. 17:33 #59878syke
BlockeradGör en sökning på ”possumlink” här i forumet så får du upp en hel massa trådar som säkert svarar på eventuella frågor du har.
7 januari, 2007 kl. 18:14 #59891Ekblad
DeltagareJag ska mappa klart min bil i månaden eller tidigt i nästa. Kan skriva en lien rad hur den känns när de är klart 🙂 Om inte de händer nått oförutsett. har ju inte haft tur direkt;(
/andreas
7 januari, 2007 kl. 21:58 #59890Twinturbo
DeltagareTyckte det såg helt ok ut det lilla jag tittade i programmet och det verkar funka utan anmärkning (åkte med Ekblad när vi justerade turbotrycket). Ser ingen anledning att inte köra på det om du får bra pris på grejerna 😉
7 januari, 2007 kl. 22:58 #59886Antihero
DeltagareTyckte det såg helt ok ut det lilla jag tittade i programmet och det verkar funka utan anmärkning (åkte med Ekblad när vi justerade turbotrycket). Ser ingen anledning att inte köra på det om du får bra pris på grejerna 😉
Nja 5000 gick det på.. men då var det då mappning man måste göra då….
det är ju så att jag ska flytta till Frankrike.. Närmare bestämt till Nice, imprezan kör ja dock inte denna vinter då den står innee på lackering ,äger inte enns ett par vinterdäck till den. så ja kan ju inte åka till JRM från Dalarna i snön utan vinterdäck så jag ville ju hitta ett annat alternativ till att trimma eller hitta en firma där nere som trimmar. kanske är lättare där nere ifrån att hitta dom för på nätet har ja inte lyckats och Subban ska minsan med mig ner för den lämnar jag inte i första taget
😛8 januari, 2007 kl. 08:34 #59883Manor
DeltagareVarför inte köra den i originalutförande. I Frankrike blir du väl inte ifrånkörd ändå ;).
8 januari, 2007 kl. 09:14 #59881simo
DeltagareNja 5000 gick det på.. men då var det då mappning man måste göra då….det är ju så att jag ska flytta till Frankrike.. Närmare bestämt till Nice, imprezan kör ja dock inte denna vinter då den står innee på lackering ,äger inte enns ett par vinterdäck till den. så ja kan ju inte åka till JRM från Dalarna i snön utan vinterdäck så jag ville ju hitta ett annat alternativ till att trimma eller hitta en firma där nere som trimmar. kanske är lättare där nere ifrån att hitta dom för på nätet har ja inte lyckats och Subban ska minsan med mig ner för den lämnar jag inte i första taget 😛
Varför inte passera förbi Trollspeed på vägen ner till våren o låta dem Ecuteka bilen
/U – som kör link
8 januari, 2007 kl. 09:19 #59879SecretAgentMan
Deltagare…och jag kan inte annat än hålla med KN här.
Ecutek är absolut smartast om man kan köra med det, link har andra fördelar, men gäller det fit&forget så är ecutek nummer 1./J
8 januari, 2007 kl. 15:16 #59887Antihero
DeltagareVarför inte köra den i originalutförande. I Frankrike blir du väl inte ifrånkörd ändå ;).
Mjo det e jusst det jag blir 🙁
jag ska bo 7km från Monaco och 1.2mil från Nice och dom är inte snåla på bilar dom som bor där. ferrari, porche å grejer som dom åker runt i där.. vill ju sniffa dom i baken när jag jagar dom mellan städerna i bergen där det är kurvigt å så 😀 . varrenda gång ja varit där så komemr dom förbi flygande med sina bilar å kör ikapp är jag själv sitter i en Hyrd Renault Clio hahah. Klart man ska visa baken på en Impreza för dom }( bilen ska ner på släp till Frankrike så ja kan inte åka förbi å mappa nånstans.. blir väll till att leta där nere.. iof omöjligt att det är dydare änn i sverige :+8 januari, 2007 kl. 15:19 #59884Manor
Mjo det e jusst det jag blir 🙁 jag ska bo 7km från Monaco och 1.2mil från Nice och dom är inte snåla på bilar dom som bor där. ferrari, porche å grejer som dom åker runt i där.. vill ju sniffa dom i baken när jag jagar dom mellan städerna i bergen där det är kurvigt å så 😀 . varrenda gång ja varit där så komemr dom förbi flygande med sina bilar å kör ikapp är jag själv sitter i en Hyrd Renault Clio hahah. Klart man ska visa baken på en Impreza för dom }( bilen ska ner på släp till Frankrike så ja kan inte åka förbi å mappa nånstans.. blir väll till att leta där nere.. iof omöjligt att det är dydare änn i sverige :+
Bland de bilarna så kan du lika gärna ge upp…eller vässa rejält med mer godis än bara en ynka mappning.
8 januari, 2007 kl. 15:31 #59880Blocken
DeltagareSlicksdäck, Öhlins stötdämpare, Quaifediffar och en fet dunp* är recept för att jaga Ferrarisar i Alperna.
Vad gör du åt väghållningen? Behövs mer pulver?
/Black
*internt, SGM vet… 😉
…………………..
Thai-Perr8 januari, 2007 kl. 17:02 #59888Antihero
DeltagareSlicksdäck, Öhlins stötdämpare, Quaifediffar och en fet dunp* är recept för att jaga Ferrarisar i Alperna.Vad gör du åt väghållningen? Behövs mer pulver?/Black*internt, SGM vet… ;)…………………..Thai-Perr
Bra däck har jag , sen kanske jag har snålat med väghållningen haha Apex fjädrar sänkt 4.5cm. dump på väg, Pulver .. JA TACK.. men men jag har ju inte haft bilen särskilt länge. tänkte iaf 300 – 350 hk. hittade ett ställe i frankrike med massa lulllull till impreza äkta Kolfiberhuvar för 5000kr och massa trimm. har 3″från mittenkatten men har en DP i garaget och en 300cells katt som är på väg, så den borde ju komma igenom besiktningen 😛
8 januari, 2007 kl. 17:05 #59889Antihero
DeltagareSlicksdäck, Öhlins stötdämpare, Quaifediffar och en fet dunp* är recept för att jaga Ferrarisar i Alperna.Vad gör du åt väghållningen? Behövs mer pulver?/Black*internt, SGM vet… ;)…………………..Thai-Perr
Bromsar kanske ???? vet ni nåt ställe som säljer Prisvärda skivor och belägg ??
8 januari, 2007 kl. 18:20 #59885Mats
Deltagarehttp://www.peansweden.se
Rekommenderas starkt. Ring o prata med Per så får du precis de bromsar du behöver.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.