• Detta ämne har 20 svar, 1,758 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av Duvan.
Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #287496
    Duvan
    Deltagare

      Ja, jag gissar det samma men fakta från någon specifikation eller erfarenhet är det jag söker.

      #287487
      Frosty
      Deltagare

        Frosty, nä jag kommer inte använda original ECU.

        När jag sa nytt ECU så menar jag ett eftermarknads. Inte ett nytt orginal.

        Så länge du inte ska använda subaruns instrumenthus så hade jag inte bemödat mig med en OEM-härva utan jag hade installerat med den flying lead som brukar följa med de flesta spruten.

        #287497
        Duvan
        Deltagare

          När jag sa nytt ECU så menar jag ett eftermarknads. Inte ett nytt orginal.

          Jag missuppfattade visst dig, sorry. Jo det kommer bli ett nytt eftermarknads ECU. Anledningen till att jag letar efter en kabelhärva är jag vill behålla kontaktdonen som sitter på motorns kabelhärva, därifrån kan jag gå vidare till ECUn. Jag tycker det kan va vettigt att kunna dela elsystemet just där med orginal kontaktdon.

          #287498
          Duvan
          Deltagare

            Jag har använt Deutsche kontaktdon tidigare men dessa känner jag inte till.
            Vad är det för fabrikat på kontaktdonen, i detta fallet är det några från växellådan.
            Var kan man köpa hona å hane och stift ?

            #287484
            TommyToad
            Deltagare

              Jag googlade runt lite på “automotive connectors” och hittade en del. Tips är att testa “bildgoogling”. Finns en del på alibaba exempelvis, som säljer kopior på alla möjliga kontakter med bilder.

              Jag ser fyra kontakter, borde det inte vara max tre om den kommer ifrån en manuell impreza? Neutral, back och hastighet? Jag kanske minns fel.

              Hur som helst, kolla in http://ken-gilbert.com/impreza-manuals och leta upp kopplingschema, så kan du klämma dit egna kontakter. Ampseal, eller till exempel Molex, tillverkar bra kontakter du kan använda istället.

              Vore kul med en projekttråd om denna bil. Har du fått hem grejerna ännu eller håller du “bara” på med drivlinan än så länge?

              #287493
              Duvan
              Deltagare

                TommyToad
                Tack för tipsen de kommer jag ha nytta av, jag söker vidare. Ibland blir man bara låst i tankarna och hittar inga kreativa sökord till Google.
                Jo, jag funderade också på att byta kontaktdon till något helt annat tex Deutsche men just de är ganska dyra.

                Kontaktdonen är till, hastighetsgivare, backväxelgivqre, vxl neutralgivare, hög/låg vxlgivare

                Motorn och växellådan blev väldigt fina efter jag hade lackerat dem och det är tillfredsställande att göra dessa jobb innan jag får hem ramen. Preliminärt skall,jag få hem ramen i början på Juni månad, så till vidare har jag arbetat med motor vxlåda , växelmekanism, planering, planering, googlat efter komponenter såsom ratt stolar.
                En svår nöt att knäck blir nog vindruta i laminerat glas , skall kolla med en firma som säljer glas till veteranbilar.

                Jag skall allvarigt överväga om jag skall skapa en byggtråd, men några bilder då och då skall jag säkert fixa.

                Duvan

              Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.