SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motor UR!!!!!! :)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Japp grabbar, skulle vilja ha lite snabba trix och fix ide er,
      Ska lyfta ur min motor i morgon hade jag tänkt eller på söndag, och vill ha lite how to do list, att gå efter, då garaget jag ämnar använda ligger ute i buschen 😀 så skulle vilja slipa att åka hela vägen hem för att jag kört fast på något moment, och behöver titta hur jag ska gör.
      Så vad behöver man för verktyg i allmänhet, beövs någon specialare eller går de bra med hobby verktygs lådan 🙂
      Vet att jag läst i alla fall, att kylare ska ur, sedan skulle man vell skruva lös och vika undan servo pump och något mer, så kom i gen nu, skriv mej en fin lista på vad jag ska gör och gärna i vilken ordning, blir första gången för mig jag lyfter ur en motor, allt jag gjort hitils har inte ikluderat motor ur.

NVH
      En undrande Fredrik

Fricke.w
      Deltagare

Det är föresten en 2006a sti de gäller.

Jocke.T
        Deltagare

Jag är också intresserad av en sån lista. (Misstänker att det är samma till -05)

Fricke.w
          Deltagare

Ja de ska vell vara samma på din och min, är ju samma block, bara duktigt mer borning på cylindrarna i min 🙂

Bodyshot
            Deltagare

Gött Fricke att det börjar hända lite saker nu! 😀

Jag tror inte något blir ett problem med att få ur motorn, men glöm inte den gömda kopplings-pinnbulten som sitter och håller i kopplingen vid vxllådan, den är lite lurig!

Fricke.w
              Deltagare

Ja de har jag läst något om, var de en insex täckbricka som skulle bort vid start motorn va, och sedan skulle de i en längre bult där va, typ M8 eller? 🙂

Fricke.w
                Deltagare

Du föresten william, klarar man sig att ta ur motorn, med huven kvar, eller bör man ta bort den? borde vell gå med huven kvar va?

Bodyshot
                  Deltagare

Precis man skruvar i en M8 och sen drar man ut pinnen. Motorhuven hade jag kvar den var inte ivägen.

Fricke.w
                    Deltagare

Okej göttit göttit 🙂 då är de vell bara att börja då känns de som, man kannske skulle göra sig en projekt tråd, när motorn är ur, och hammnat i olles källare 😀

Mumin
                      Deltagare

Vad kul att det börja hända lite saker nu 😀 Bilder vill vi se 🙂

Men som sagt det är ju bara gaffeln för uttrampninglagret och acn som man ska tänka på.
                        Acn är ju ifs bara att hänga up där batteriet ska sitta så det går ganska smidigt 🙂

Fricke.w
                        Deltagare

Ja känns jäkligt skönt att de äntligen blir av 🙂 och självfallet ska jag fota under byggets gång.
                          Ska åka och få nycklarna till garaget i morgon 😀 jippi!!!!!!!
                          de ända som strular yterst lite, är att motrlyften jag skulle låna, verkar inte dycka upp, men har jag inte hört något om den i morgon, så åker jag på Biltema måndag morgon, och står och stammpar utan för tills dom öppnar 😉

Hur lång bör M8 bullten vara föresten?

Fricke.w
                          Deltagare

Japp då är motorlyft inköpt på biltema i dag 🙂 fy fan va skönt, samt att nyckeln till garaget är hämtad, men finns ju en del att städa upp i de garaget innan man kan börja, men de går nog bara av farten de i morgon, nu när man är så lycklig att man ska börja med bygget 😀

Bodyshot
                            Deltagare

M8an jag hade var några 3cm. Kul att det händer grejjer nu 😀

Fricke.w
                              Deltagare

Blir galen snart, går inte att separera motorn från lådan, har ju för satan tagit bort allt som behövs, även dom 2st muttrarna ner vid driv axlarna som jag missade först och nej jag har inte glömt att ta ur axeln ur lådan som håller gafeln till koplingen.
                                Så vad har jag glömt?
                                Snabba svar tack 🙁

Kvarnis
                                Deltagare

Statrmotorn är borta? har du har lyfr motorn så motorfästen går fria?
                                  I så fall är det lite våld mellan låda och motorblock som behövs.
                                  Men huggmejsel etc, dom kan sitta i hop ganska bra i bland.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.