- Detta ämne har 4 svar, 1,725 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 9 månader sedan av BoltzFXT.
-
FörfattareInlägg
-
26 mars, 2007 kl. 11:48 #22178BoltzFXTDeltagare
Enligt källor på andra sidan pölen så ska tydligen forester 2.5xt MY04-05 ha samma block som US STi 2.5 (för övrigt dillas det om att nya forester har samma 2.5l block som wrx, nån som vet om STi och WRX har samma block i dag?)
Hur som helst så har en del bytt Ecu rakt över från impreza STi till forester (och samtidigt slängt in IC, turbo, up-pipe från STIn)
Skulle det fungera tro att slänga in US ecu i min EU forester på samma vis som man gör i USA?Anledningen till att jag frågar är för att jag har fått ett bra pris på STi “leftovers” från en 05
26 mars, 2007 kl. 12:26 #190645IMPREZA FOREVERDeltagareEnligt källor på andra sidan pölen så ska tydligen forester 2.5xt MY04-05 ha samma block som US STi 2.5 (för övrigt dillas det om att nya forester har samma 2.5l block som wrx, nån som vet om STi och WRX har samma block i dag?)Hur som helst så har en del bytt Ecu rakt över från impreza STi till forester (och samtidigt slängt in IC, turbo, up-pipe från STIn)Skulle det fungera tro att slänga in US ecu i min EU forester på samma vis som man gör i USA?Anledningen till att jag frågar är för att jag har fått ett bra pris på STi “leftovers” från en 05
Känner en som köpte en sån där forester en 05 eller 06a
och den sitter det sti eller wrx grejjorna i + hela drivlinan
vet inte exakt vilket av dessa men nått av dom ä det.____________________________
http://www.garaget.org/?car=36415http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi1080
Torsång
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album587
http://www.rallybilder.com27 mars, 2007 kl. 05:52 #190643BoltzFXTDeltagareJag får kanske klargöra lite.
– Forester 2.5XT MY04-05 delade block med USDM Impreza STi 2.5
– Forester 2.5XT MY06-07 delar block med WRX 2.5 (antar att det är samma block worldwide…)
med tanke på att MY04/05 XT har samma block som STi kan man som sagt enligt källor kunna använda STI ECU, turbo mm rakt av
Delar STi och WRX block i dagens modeller?
27 mars, 2007 kl. 06:22 #190642SecretAgentManDeltagareBlocket kan vara samma (är lite luddigt om det är semi-closed på wrx med, det är det på sti) – stakarna är samma-lika, men kolvarna är det lite bättre grejer i stimodellerna.
Dock inga överdrivet vassa saker, så mappas bitarna rätt och laddtrycken hålls sansade så…
Men det är mycket krångel i onödan (att ta med sig ic och sprut från sti:n – sitter det ens variabla kammar på dina toppar, det kommer garanterat ställa till det en smula), byt spridare, turbo, soppapump och avgassystem (även uppipen, den tar du när turbon ändå är ute) – och hälsa på Trollspeed eller JRM och få den mappad med ecutek.
Just det sista kommer ge en bil som du *vet* går säkert, och med bättre resultat med än att bara hinka i en box från sti:n. 🙂
..sedan var det ju det där med lådan…
/J
30 mars, 2007 kl. 08:12 #190644BoltzFXTDeltagareFick denna länk av en snubbe på andra sidan, vad jag kan förstå så är innanmätet det samma. Variabla tider för ventiler, samma kolvar osv
kolla länk och berätta vad ni tror
tack på förhand
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.