› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › motorhaveri IGEN?
- Detta ämne har 12 svar, 1,817 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av
kaakaa.
-
FörfattareInlägg
-
14 februari, 2009 kl. 10:17 #4336
kaakaa
Deltagarehej
min gt motor började låta konstigt när jag var och körde sist..
jag hade inte kört bilen på länge, när jag hade kört i ca 20-25 min så hörde jag att det knäppte till vid ett litet gaspådrag…
jag släpper gasen och gasar lite igen men märker då att bilen knappt har någon ork det känns som att den bara går på 3cylindrar..
och bilen går knappt på tomgång
när man varvar upp bilen lite och sedan släpper gasen så knackar det till några gånger från vänster sida av motorn.. och så kan jag höra som ett vinande pysljud oxå från samma sida…vad kan det vara för fel?
kan kolvarna ta i ventilerna på dom här motorerna?jag har nyligen satt i en nyrenoverad motor från jobbparts och lagt ut en halv förmögenhet på bilen blir så less när den ändå inte går. :S
/oskar
15 februari, 2009 kl. 14:36 #64811kaakaa
Deltagareingen som har nån filosofi om vad det är för fel som är trasigt?
15 februari, 2009 kl. 17:34 #64807lunkan
DeltagareTa kontakt md firman du köpte motorn av och förklara problemet.
Kolvar och ventiler kan kollidera ja men då har du satt kamremmen fel alternativt så har den gått av men det sitter väl nya saker på motorn när du ändå har haft den urplockad.
Hoppas firman löser detta med dig om det är deras fel dvs.
16 februari, 2009 kl. 00:22 #64812kaakaa
Deltagarejo jag hoppas ju att dom satt nya grejjer….jag har bara lyft i motorn… ska kontakta dom imorgon
/oskar, första snön är kommen 🙂21 april, 2009 kl. 17:28 #64813kaakaa
Deltagarenu har jag äntligen tagit tag i bilen och börjat felsöka den…
har 2st misstankar om vad som kan vara fel
tog komp först komptest och alla visade exakt lika:)
men när jag tog lös tändstiften så såg jag att ett tändstift hade spruckit i den vita isoleringen kan ju vara därför den går som en kratta men jag misstänker att det har blivit efteråt när jag tagit lös och kollat stiften..
men jag såg oxå att det stiftet var helt snustort jämfört med dom andra.. det borde väl betyda att spridaren är trasig?21 april, 2009 kl. 19:12 #64814kaakaa
Deltagarefinns det något sätt att prova spridaren på?
/oskar, första snön är kommen 🙂
21 april, 2009 kl. 19:38 #64810Mumin
Deltagarejo det är klart det finns sätt att prova spridare på,
vi hade inne en bil som 2 spridare var minde bra and dem andra.
en massa slanga behållare rör anndra omkopplare för att testa spridarna. så körde vi på starten så såg vi på behållarna hur mycket det kom osv. men var ett tag sen kommer knappt ihåg.men det är dyrt att få det kollat skulle jag tro. finns nog enklare vägar ska du se.
har du kopplat upp till dator och kollat felkoder? se vad dem ger och börja med dom.
bor du i sthlm kan jag hjälpa dig gratis med felsökning.
21 april, 2009 kl. 20:08 #64815kaakaa
Deltagareokej..
tror jag ska prova byta plats på 2 spridare så ser jag ju om felet flyttar sig..vad behövs för att koppla upp till dator? är inte så sugen på å bogsera den till verkstad för att läsa felkoder..
tack för erbjudandet men jag bor tyvär i kiruna:D
21 april, 2009 kl. 20:27 #64816kaakaa
Deltagareska även prova rengöra kontakten till spridaren den kanske har ärjat igen eller något
22 april, 2009 kl. 06:19 #64808Adam K
DeltagarePer på Autotech i Trollhättan har utrustning för att [flödes]testa spridare.
23 april, 2009 kl. 20:12 #64817kaakaa
Deltagaredu har ingen aning vad det kostar att få dom testade?
24 april, 2009 kl. 06:38 #64809Adam K
DeltagareNej, Ring o kolla
27 maj, 2009 kl. 18:35 #64818kaakaa
Deltagarefelet var att spridaren tog tjuvluft för dom som är intresserade:P
/oskar
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.