SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motorindikations elektroniklampan lyser…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    Tobbe77
    Deltagare

Tjena
      Har en WRX -01. Höll på o startade flera gånger idag o fibblade med sladdarna till hastighetsmätaren. När jag satte tillbaka allt igen så började motorindikations elektroniklampan att lysa med fast sken.
      Såg i manualen att det har ngt med avgasreningen att göra…
      Bilen går lika bra som innan. Vad kan det vara som är fel? Hur får man den att slockna?
      Tack på förhand. /T

OzO
      Deltagare

Sitter alla säkringar som de ska?

_______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

christopher
        Deltagare

Prova att lossa ena batteripolen nån timme.
          /
          fraSSe

Tobbe_77
          Deltagare

Jupps jag lossade batteriet i över en timma o lampan hade sen slocknat! Är det så man nollar ECUn? Varför ska bilen sen stå 15 min på tomgång o sen köra järnet med den???

Vad händer om ja drar ut sladden till hastighetsmätaren? Blir det ngt fel på motorstyrningen då eller lyser bara lampan för att visa att det är ngt fel på hastighetsmätaren?
            Tack på förhand.

SecretAgentMan
            Deltagare

Du behöver inte köra tomgång/järnet, den lär sig allt eftersom att ändra i tändningsmappen under gång. Kör som vanligt bara.

CE-lampan tändes säkert bara för att hastighetsmätaren (med odometer) är övervakad av styrboxen av någon vettig anledning.

Kommer den tillbaka SKALL du ta in den till en subaruverkstad med en bullpåse och be dem kolla felkoden.

/J

Strat
              Deltagare

Delta Dash 😉

Annars kan man ju faktiskt kolla dom genom att koppla ihop två sladdar under ratten och titta på en blinkande lampa.

SecretAgentMan
                Deltagare

Kakmonstret har helt rätt. 😀

/J

Tobbe77
                  Deltagare

Jaja skitsamma vad jag ska göra med min bil.
                    Jag bara undrar om det är skadligt att ha den urdragen?
                    Är nämligen intresserad av motorer o har aldrig tidigare mött på ngn motor som behöver veta hastigheten?! 🙂
                    Tacksam för seriöst svar.

Tobbe77
                    Deltagare

Jaja förlåt så hemskt mkt ska inte fråga mera kluriga frågor….
                      Om ni undrar så kör jag självklart med mätaren inkopplad!
                      Vart lite nyfiken när det stod att den ersatte signalen från hastighetsmätaren med en konstant signal, men det är det väl ingen som kan svara på varför?! 🙂
                      Och hur skulle man kunna kolla om mätaren är skruvad då? Sitter det ett minne i växellådan eller läser den av sträckan med hjälp av ABSgivarna?

skytiskapilen
                      Deltagare

Absolut.

Sorry Tobbe för viss trådkapning även om grundämnet är OnTopic.

/Andreas
                        http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                        – Original Gangster –

Manor
                        Deltagare

Ok, det var bara en undran…vad man ska och kan brukar ju ibland vara helt olika saker ;).

Clear as mud :P, som vi säger i branschen.

mvh Mats N

Manor
                          Deltagare

…man kanske dock skulle kunna få ta dina tjänster i anspråk om svågern bestämmer sig för att köpa en begagnad Impreza? Jag har inte grubblat så mycket på detta med mätarfiffel…men nu har man fått sig en funderare :-(.

mvh Mats N

Manor
                            Deltagare

>Tur att det finns sätt att ta reda på om någon kopplat ur
                              >mätaren på Subban:D
                              >
                              >/Andreas

…kapning…, bara lite nyfiken. Hur kan man kolla det? Jag har iofs haft min 99:a sen den var ny, så den är jag inte orolig över…men min svåger har åtminstone haft funderingar på att köpa en begagnad Impreza.

mvh Mats N

Manor
                              Deltagare

>>Jaja skitsamma vad jag ska göra med min bil.
                                >———-
                                >
                                >Håller inte med. ”Verka för bevarandet av Subaru Impreza” –
                                >det är vad klubben står för. Finns det indikationer att nån
                                >mixtrar med trippmätaren på en Subba (eller på nån annan sort)
                                >tycker jag att det inte är mer än rätt att påpeka att det är
                                >idiotiskt. Men så var jag ordningsman i skolan också… :+
                                >
                                …och man behöver inte ens vara ordningsman i skolan för att reagera ;).

mvh Mats N

Manor
                                Deltagare

Hej !

Jag har ingen aning. Lyssna med en Subaru-verkstad, de bör väl veta vad som gäller.

mvh Mats N

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.