SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor motorlampa

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    qungen
    Deltagare

har en 01 wrx med 3″avgasystem o race cat och i höstas så tändes motorlampan då åkte jag till verkstaden och dom fick fram att det var något med lambavärdena så dom vill byta lamban men jag avaktade då lampan tändes sedan igen efter 3 veckor dom släckte den direkt dan efter sedan gick bilen i 3 månader utan att den tändes tills för en vecka sedan jag bokade då ett lamba byte och har använt bilen som vanligt och idag 6 dagar senare så slocknade lampan av sig själv jag har inte kört särskilt mycket med den heller men vad tror ni som kan lite om sånt här ska man byta lamba eller är det något annat fel tror ni. man vill ju inte kasta pengarna i sjön om det inte är lamban

jag vore tacksam för många förslag o tips för jag har inte en aning om vad jag ska göra nu

Adam K
      Deltagare

Eftersom jag vet att flera doktorer är ute o kopplar av efter dagens iskäörning ger jag mig in i lite saker jag egentligen inte vet något om…

För det första kan jag gott tänka mig att lambdasensorn är lite på gång, men än så länge funkar ett tag för att sedan funka sämre… Jag har det problemet med min LMM, har en extra liggande hemma sen ett år…

Nr 2, kanske ännu mer troligt, sensorn kan lira lite dåligt med placeringen i ditt 3″system, en del folk monterar en ’enginelamp-fix’, en hylsa som placerar lambdasensorn längre ut från avgasröret, men jag har ärligt talat ingen aning om vad det innebär i styrning av bensin till motorn eller avgasvärden i utloppet.

mvh

specialized
        Deltagare

har en 01 wrx med 3″avgasystem o race cat och i höstas så tändes motorlampan då åkte jag till verkstaden och dom fick fram att det var något med lambavärdena så dom vill byta lamban men jag avaktade då lampan tändes sedan igen efter 3 veckor dom släckte den direkt dan efter sedan gick bilen i 3 månader utan att den tändes tills för en vecka sedan jag bokade då ett lamba byte och har använt bilen som vanligt och idag 6 dagar senare så slocknade lampan av sig själv jag har inte kört särskilt mycket med den heller men vad tror ni som kan lite om sånt här ska man byta lamba eller är det något annat fel tror ni. man vill ju inte kasta pengarna i sjön om det inte är lambanjag vore tacksam för många förslag o tips för jag har inte en aning om vad jag ska göra nu

>> Jag har ingen aning egentligen.

Mer än att den där meningen måste kandidera in som världens längsta ? 😉 😀

/ M – som inte kunde låta bli 😉

Jensa
          Deltagare

Är oftast den bakre lamdan som spökar, när man bytt till lite grövre grejer, men för att vara riktigt säker kolla at det är den här felkoden CEL code P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Jag skulle rekomendera http://ponyexpressperformance.com/wrxmileliminator.html

Fast det bästa sättet är att mappa 🙂

Livet börjar vid 300hk

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.