Har lite bekymmer med bilen.
Det är en WRX 2001 och motorlampan har tänds.
Det har den gjort förut och då har det varit nått med att lamdan inte hängt med pga 3tums avgassystemet.
Nu är det säkert samma fel igen (2 dagar senare) men det konstiga är att den endast ladda 0.7-0.75 och inte 0.95 som den gjort innan?
Stryper ecu boxen ner laddtrycket pga att den registrerat ett fel eller kan det va nått annat?
mh/brink
antar att du får laddpikar pga av ditt avgas! turbon laddar för lätt så orginal laddtrycksspärr hinner inte bromsa det så ecun går på fuelcut! var samma på min tills jag monterade en dawes!
nån mer rutinerad kan rätta mig eller bekräfta:)
Åk till närmaste verkstad och kolla felkoden. Är det lambda igen så köp en ”CEL-fix” av JRM och skruva dit. Tar 5 min och löser problemet permanent!
Har du bytt uppipe tll en utan kat? Efter mitt byte brände jag avgastempsensorn och bilen gick ner i ladd (dock till 0.5). Pluggade sensorhålet i uppipen och satte i ett motstånd i elhärvan vilket löste det problemet.
Får du nån annan felkod så googla. US och UK har lösningar på det mesta som uppkommer på våra bilar verkar det som =)
antar att du får laddpikar pga av ditt avgas! turbon laddar för lätt så orginal laddtrycksspärr hinner inte bromsa det så ecun går på fuelcut! var samma på min tills jag monterade en dawes!
nån mer rutinerad kan rätta mig eller bekräfta:)
hur mkt kan man ladda på med org turbo?:)
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.