› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Motorlampan
- Detta ämne har 8 svar, 1,406 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
gsgsxr.
-
FörfattareInlägg
-
12 september, 2007 kl. 18:29 #3885
gsgsxr
DeltagareHej på er alla jag är ganska ny här, men har haft bilen ett tag nu.
Var iväg och fick den mappad idag och på vägen hem så fick jag ett problem.
Vid acceleration på 4an fullgas från 2000rpm så gjorde den 2 hostanden vid 2800 och motorlampan tändes, dock går bilen som den ska
Vad tror ni kan ha hänt?
Mycket tacksam för riktiga svar!12 september, 2007 kl. 18:38 #62195Desen
DeltagareKan vara knacksensorn kanske? Eller lmm?
Har du en GT så går det att koppla ihop 2 svarta kontaktstycken under ratten och avläsa felkoden med hjälp av hur cel blinkar. Är det knacksensorn (felkod 22) så blinkar det 2 långa och 2 korta.Edit: tändningen ska va av när du kopplar ihop kontakterna och sättas på för att läsa av.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!12 september, 2007 kl. 19:09 #62198gsgsxr
DeltagareSorry jag skrev inte vilken bil det var!!!
En WRX 02a
Om det är LMM så borda väl inte bilen gå riktigt efteråt?
Borde inte mapparen haft liknande problem vid mappningen?
Laddtrycket blev bara 1.2 då inte spridarna gav mer12 september, 2007 kl. 19:19 #62196Desen
DeltagareSlocknade lampan igen?
Tror inte de kontaktstyckena finns på -02? Lite osäker där.
Om inte så är det nog lättast om du åker till en kokarverkstad och låter de läsa av koden med select monitor, brukar gå att fixa för mindre ersättning eller en påse fint fikabröd.Har du långt till de som mappade bilen? Kanske de kan kolla på det.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!13 september, 2007 kl. 07:25 #62193Pasi_k
DeltagareGissar på att det sitter ett grövre avgas på den nu , bakre lambdan som fått kocko.
Fast bäst är väl att kolla den hos en subaru mek för att vara på den säkra sidan.
Sök på Cel-fix.13 september, 2007 kl. 18:21 #62199gsgsxr
DeltagareMen kan detta förklara ryckningarna vid fullt ladd?
Det sitter Moongoose 3″+invida uppipe stift och ecuteck på bilen.
Provkörde idag och den rykte inte,dock lyser motorlampan fortfarande.
Pratade med mapparen idag och den hade inte gjort såhär vid mappning.14 september, 2007 kl. 05:40 #62194Pasi_k
DeltagareMen kan detta förklara ryckningarna vid fullt ladd?Det sitter Moongoose 3″+invida uppipe stift och ecuteck på bilen.Provkörde idag och den rykte inte,dock lyser motorlampan fortfarande.Pratade med mapparen idag och den hade inte gjort såhär vid mappning.
Lampan måste oftast släckas med en inkoppling hos en subaru mek.
PÅ min kunde (ibland) jag släcka den om jag körde den riktigt varm och stannade den och sen starta ett par gånger…
Sen satte jag dit en Mek Celfix och nu har den inte tänts en enda gång….
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=12189&mesg_id=12189&listing_type=searchMen kolla den hos en subaru MEK först så det inte är nått annat som spökar.
14 september, 2007 kl. 13:27 #62197tompamannen
DeltagareJag ska kolla i kristallkulan…
Jag ser ett P….sedan ser jag några siffror, kan det vara 1246. Vet inte vad det kan betyda, det kan vara 402m-tiden, osäker dock? Nån annan kanske vet vad P1246 betyder?:*14 september, 2007 kl. 15:37 #62200gsgsxr
DeltagareLånade en obd-2 kabel av en god vän och kollade felkoden.
P-1246 generator load input failure sa den, jag raderade och provkörde igen.
Om jag gasar från 2500-3000rpm så är det inga problem men från 2000 så kommer det tillbaka!
Ska åka till Subbaverkstad i veckan för att se om dom får samma felkod.
Kan någon rekomendera en verkstad i GBG? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.