Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    LegacyLarsa
    Keymaster

Behöver både motorlyft och motorstativ, vad har ni andra som skruvar, och ja, jag är inte miljonär..

/Larsa

adrenalin
      Deltagare

Behöver både motorlyft och motorstativ, vad har ni andra som skruvar, och ja, jag är inte miljonär..

/Larsa

Finns billigt som funkar på Jula 🙂

important
        Deltagare

Jag har också stativ från JULA.
          Lyft har jag inte köpt ännu.

Sjögren Racing
          Deltagare

Biltemas funkar med bra

goffemannen
            Deltagare

Ja kör biltemas motorstativ. Funkar kanon.

Limpanuzz
              Deltagare

lånar tråden,
                Har pillat ur motorer på audi och volvo tidigare, och då har det alltid funnits nån form av ögla i motorn, för att smidigt kunna lyfta ur den.
                men på gtn hittar jag ingen sådan. hur bär man sig åt då?

Fricke.w
                Deltagare

lånar tråden,
                  Har pillat ur motorer på audi och volvo tidigare, och då har det alltid funnits nån form av ögla i motorn, för att smidigt kunna lyfta ur den.

man kan med fördel dra fast 2st lyft öron från tex en gammal Volvo eller liknande uppe på kanterna av plenumet 🙂

Fricke.w
                  Deltagare

/Larsa

har Biltema på båda dom punkterna och funkar utmärkt 🙂
                    Ett het tips, kan vara att spåna av blocket, finns tydligen mycket folk som köper på sig dessa och sen säljer i gen efter dom är klar.

Limpanuzz
                    Deltagare

man kan med fördel dra fast 2st lyft öron från tex en gammal Volvo eller liknande uppe på kanterna av plenumet 🙂

kollade lite på youtube, och såg att folk tar en vanlig kedja, och skruvar sedan fast kedjan på topparna med mutter 😛

challe
                      Deltagare

lånar tråden,

När jag har lyft ur motorn så pillade jag in ett spännband mellan insuget och luftintaget och ett på andra sidan av insuget där det liksom går upp i en “svanhals”. Och det har funkat hittills.
                        Det är ju ingen V8 direkt som ska ur.

Det ska finnas en lyftögla vid generatorn som man även kan använda, dock vet jag inte om det räcker att lyfta i den eller om man ska fästa på nåt mer ställe

LegacyLarsa
                        Keymaster

spännband känns vettigare, blir inte lika mycket märken av dom, än av en kedja.

/Lars

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.