SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motorn ”blöddrar”

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Nyman
    Deltagare

Satt mig idag i bilen å skulle åka hem från jobbet.. lät den gå en stund på tomgång, körde sedan lugnt iväg tills den hade fått upp temperaturen… när jag sedan fortsatte köra tyckte jag att de inte lätt som det brukade.. efter att ha lyssnat resten av vägen hem och sedan med öppen dör på parkeringen hemma skulle jag vilja beskriva ljudet som att den blöddrar eller går orent.. har inte låtit så förut..

Någon som vet vad det kan bero på? att de blivit kallare å väldigt fuktigt ute eller är det något allvarligare?

tacksam för svar.

-= enough is enough =-

Mats
      Deltagare

Stiften kanske??
        Känns den konstig när du gasar, bromsar, motorbromsar eller bara ”rullar med”? Eller låter det bara på tomgång?

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

Nyman
        Deltagare

på tomgång låter de inte spec mycket… de är när man gasar på det hörs mest.. men även vid lågvarvskörning och motorbroms..
          den kändes inte häller lika rapp som den brukar men de kanske bara är en inbillining när man tycker sig höra missljud…?

-= enough is enough =-

Nyman
          Deltagare

ingen som har något annat förslag än stiftena? skulle gärna vilja vara säker… Är det farligt att köra den? annars kanske jag kör till v-ås imårn (trots att de förmodligen inte blir någon körning för min del nu då) så kanske någon kunnigare kan lyssna en sväng?

-= enough is enough =-

Addson
            Deltagare

min va så blöddrade som fan efter ett par tusen varv.. Gick igenom tänkablarna hittade inget fel så då bytte jag stift o då fungerade den som en klocka igen.. Testa 🙂

Nyman
              Deltagare

de roliga är att imorse gick den bra igen… men dyker de upp igen ska jag testa.. Nu har jag dock en del plåtskador att ta rätt på efter S.A.D

-= enough is enough =-

Jensa
                Deltagare

kolla att alla tändkablar sitter fast i tändspolarna låter lite som att det skulle vara glapp..

Livet börjar vid 300hk

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.