Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    kribbe
    Deltagare

Problem löst……resultat på sista inlägget

Nu är det så att jag köpte en legacy billigt då den inte gick ordentligt i motorn. Tanken var från början att bara ha den som reservdelsbil till folkracebilen.

Men jag tänkte nu ändå göra ett försök att få den att gå då den är en bra laståsna just för att den får dra ett rätt tungt släp på B-kort och har stort lastutrymme.

Det är svårt att förklara riktigt hur motorn går…….den gick bättre när jag flyttade över luftmassemätaren från folkracebilen till legacyn men fortfarande ändå inte riktigt bra….man hör att den missar nånstans.

Jag har också testat att skifta tändspolen med en som följde med bilen men ingen skillnad ( vet dock ej om bägge är sönder)

Så just nu letar jag efter tips på vad andra har haft för liknande problem och vad jag kan felsöka på

Mvh Christian

Fladric
      Deltagare

Bränslepumpen har varit dålig på två av mina Legacy Turbo. Då har den småryckt och känts orkeslös 🙂

kribbe
        Deltagare

Bränslepumpen har varit dålig på två av mina Legacy Turbo. Då har den småryckt och känts orkeslös 🙂

kan ju vara det. för närvarande har jag bara haft den stillastående då växellådan sitter på folkracebilen 😛 så jag vet inte hur den går rullande men man hör att motorn inte går riktigt rent. på vissa varvtal kan den låta bättre men jämför jag med folkracebilen så hör man att den går rent men att gatbilen spottar och fräser 🙂

kribbe
          Deltagare

lite uppdatering.

Motorn åkte för tillfället över i folkracebilen då den i folkracebilen rasade. (ingen komp)

Så det som är bytt då på motorn är allt som inte sitter fastskruvat på motorn så att säga. Bränslepump ecu kabelhärva osv är då bytt.
            Vad kan då spöka som sitter på/i motorn.

Kan tändning ställa sig fel? Kanske de grejerna som sitter vid insuget (svarta lilla boxen och den där andra precis bredvid.

kribbe
            Deltagare

PROBLEMET LÖST.

det var en sån skitgrej att klåfingert som pillade på spriddarna sist hade inte satt i alla packningarna verkade det som. (kan ha varit någon spriddare med, då jag bytte tre av dom då jag hade extra). Fixade detta och den gick rent direkt.

Kan ha varit delvis luftmassemättaren (eller sensorn eller va fan det nu är) med då den gick bättre när jag bytte den sist.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.