SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motorrenoveringsfirma i Eskilstuna/Västerås-området

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    emilboylarsson
    Deltagare

Hallå!
      Jag tänkte höra om det är någon som har koll på vart det finns någon duktig motorrenoveringsfirma som utför mätning, borrning och honing utav block. Gärna någon som har arbetat med boxermotorer tidigare och som håller till i Eskilstuna/Västerås-området.

/Emil Boy Larsson

Gystompa
      Deltagare

Är rätt begränsat med firmer tyvärr.

Men Ultramotor i Södertälje har pysslat med boxer förr.
        Dom brukar göra jobben åt Jrm t.ex

Gyver
        Deltagare
          emilboylarsson
          Deltagare

Hur är engson? Är de duktiga med boxer?

Gyver
            Deltagare

Hur är engson? Är de duktiga med boxer?

Ingen aning om hur dem är med boxers, men som en notis… polaren lämnade in sitt evoblock till engson nyligen för honing och planfräsning men det slutade med att vi använde oss av ett annat block han hade liggandes istället som ultra fick hona och planfräsa istället. Kändes som att ultras kvalitet på bearbetningen var avsevärt bättre, och då ultra har erkänt mycket mer erfarenhet av boxers så skulle jag lämna till dem alla dagar i veckan om jag bor inom 10-20 mils avstånd typ. Lämnade in mitt egna ej20block och toppar till dem förut och blev riktigt nöjd med resultatet. Så tummen upp för ultra motors d—0.o—b

Edit: Vi valde att köra med andra kolvar som hade överdim och hörde till det block som lämnades till ultra istället, därav bytet och det hade egentligen inget att göra med bearbetningen från engson.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.