SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt motorskada på försäkring

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
  • Författare
    snauken
    Deltagare

En sak att tänka tanken, men att dessutom vara så naiv att skriva om det. Extremt korkat. Undrar om försäkringsbolagen hänger här? Ibland är det nästan så man hoppas att de gör det.
      ”-Kamma till dig!” är en passande kommentar. Kan inte annat än instämma.

ska gå och kamma mej på ett tag..
      var mest nyfiken på att höra andras erfarenheter och vad som gäller, sen får man ju räkna med att folk ska ifrågasätta moralen och om man har pengar osv..

Bodyshot
      Deltagare

Pengar är inte allt här i livet. Klart han ska ta hjälp av försäkringsbolaget om det går Och är enligt boken. Jag hjälper gärna en subaru broder, det är ju därför vi har försäkringar.

andreaswrx
        Deltagare

Pengar är inte allt här i livet. Klart han ska ta hjälp av försäkringsbolaget om det går Och är enligt boken. Jag hjälper gärna en subaru broder, det är ju därför vi har försäkringar.

ja men detta är inte efter var det står i boken/vikåren! men visst är man en trögg 08 så kanske man ju betala åt andra! men vi som bor runt om i landet är inte så sugna på det! hoppas ni ha samma bolag med så kan du ju ställa upp och betala och höja din premier med x antal 1k då ju! om du är så sugen på at betala

Bodyshot
          Deltagare

Nä andreas nu misstolkade du mig nog, om det är enligt boken som jag sa så tycker jag att han ska ta hjälp. Jag har ingen erfarenhet av sådana försäkringsjobb så jag vet ej vad som gäller vid tex motorras. Allt frid och fröjd. Trög tror jag stavas med ETT g också. Tack.

andreaswrx
            Deltagare

Nä andreas nu misstolkade du mig nog, om det är enligt boken som jag sa så tycker jag att han ska ta hjälp. Jag har ingen erfarenhet av sådana försäkringsjobb så jag vet ej vad som gäller vid tex motorras. Allt frid och fröjd. Trög tror jag stavas med ETT g också. Tack.

Om du läser hela tråden så kanske du med ser att det står att bilen är ecutek och större turbo mm så den är inte efter boken

Bodyshot
              Deltagare

Ja precis men som jag skrev så vet jag inte vad som är okej enligt boken, jag vet en som körde mappat och fick motorn utbytt iaf.

andreaswrx
                Deltagare

Ja precis men som jag skrev så vet jag inte vad som är okej enligt boken, jag vet en som körde mappat och fick motorn utbytt iaf.

Enligt boken får du inte ens bytta till annat fälgmärke än subarus egna! så han gjorde ett försäkringsbedrägeri när han inte var ärlig och sa vad han hade i

Bodyshot
                  Deltagare

Okej. Så andreas du menar att det inte är någon mening med att ha försäkring på tex din bil?

andreaswrx
                    Deltagare

Okej. Så andreas du menar att det inte är någon mening med att ha försäkring på tex din bil?

Maskinskada som det var tal om här! Är total väderlöst om försäkringsbolagen går efter boken om man ändrat något på sin bil. Inte många som vet om att

Bodyshot
                      Deltagare

Ok, men jag tror ändå att försäkringsbolagen tjänar en bra peng på att ha oss Impreza-åkare som kunder oavsett om tex Snauken skulle få sin motor utbytt.

Finns ju över 100st som kör Impreza och alla betalar väl över 6000kr i försäkring per år – så mycket tror jag inte kostnaderna för reparationer under ett överskrider.

Mats
                        Deltagare

Det är väl inte frågan om hur mycket det kostar för bolagen att ha impreza åkare som kunder. Det handlar mer om hur mycket de vill tjäna på oss. Har de bestämt att den gruppen med försäkringar skall ge så och så mycket i avkastning och slutnotan på året överskrider det så höjs premierna för nästa år.
                          Nu vet vi ju inte vilket försäkringsbolag Snauken har men jag kan tänka mig att i hans försäkringsvillkor så står det nåt i stil med att man inte får trimma eller ändra på sin motor. Iof säkert med mycket finare och fler ord, men poängen e densamma.

I första inlägget så frågar han ju om han skall begå bedrägeri innan han lämnar in bilen för kontrioll. Alltså om han skall plocka bort de delar som han ändrat. Så redan här visste han ju att det inte var helt grönt att ändra på bilen. Annars så hade han ju inte frågat nåt, eller hur.

Det är detta som jag reagerar mest på. Man vill veta hur man skall gå tillväga för att begå försäkringsbedrägeri och man vill att SSi skall hjälpa till med detta. Jag fördömmer detta å det grövsta, och att det behandlas på ett öppet forum där vem som helst kan läsa om det. Vill inte att SSi skall få ett rykte om sig att pyssla med bedrägerier och hjälpa andra med det.

Så det som skrevs tidigare i tråden passar enligt mig mycket bra.
                          Kamma till dig och betala din egen nota!! Tro inte att andra vill vara med och betala för att du trimmat!

Endast mina 2 cent…

Gystompa
                          Deltagare

Som Tommy säger så vill nog ingen här köpa en ny motor åt dig indirekt.

Kolla med ENGLAND istället efter en sti snurra och ta hem en sån.

Sen är bilen Typgodkänd med dom sakerna som sitter på bilen när den levereras.
                            Det är utefter det som försäkringsbolagen sätter försäkringspremier så att få ut en ny motor på en sån här typ av kärra kan du nog fetglömma för dom kollar garanterat upp det ordentligt innan dom godkänner det o då lär du nog torska dit, vilket i sin tur lär leda till ett o annat som du inte ens vill tänka på 🙂

Sen vill vi va riktigt jävliga skulle vi kunna spåra upp ditt reg nr med hjälp av din Ip adress.

Kolla med England, köp en motor därifrån

Hujt

snauken
                            Deltagare

Det är väl inte frågan om hur mycket det kostar för bolagen att ha impreza åkare som kunder. Det handlar mer om hur mycket de vill tjäna på oss. Har de bestämt att den gruppen med försäkringar skall ge så och så mycket i avkastning och slutnotan på året överskrider det så höjs premierna för nästa år.
                              Nu vet vi ju inte vilket försäkringsbolag Snauken har men jag kan tänka mig att i hans försäkringsvillkor så står det nåt i stil med att man inte får trimma eller ändra på sin motor. Iof säkert med mycket finare och fler ord, men poängen e densamma.

I första inlägget så frågar han ju om han skall begå bedrägeri innan han lämnar in bilen för kontrioll. Alltså om han skall plocka bort de delar som han ändrat. Så redan här visste han ju att det inte var helt grönt att ändra på bilen. Annars så hade han ju inte frågat nåt, eller hur.

Det är detta som jag reagerar mest på. Man vill veta hur man skall gå tillväga för att begå försäkringsbedrägeri och man vill att SSi skall hjälpa till med detta. Jag fördömmer detta å det grövsta, och att det behandlas på ett öppet forum där vem som helst kan läsa om det. Vill inte att SSi skall få ett rykte om sig att pyssla med bedrägerier och hjälpa andra med det.

Så det som skrevs tidigare i tråden passar enligt mig mycket bra.
                              Kamma till dig och betala din egen nota!! Tro inte att andra vill vara med och betala för att du trimmat!

Endast mina 2 cent…

Du har rätt, det lät dåligt det där helt klart
                              och tar man väl ur motorn är det självklart lika bra att sätta i hållbarare saker
                              Men alltså kan man inte försäkra en sådan här bil om man monterat eftermarknads prylar om man ska gå helt efter boken? helförsäkring är iaf att glömma och vad gäller vid trafikförsäk ifall man krockar?

alrik
                              Deltagare

… och vad gäller vid trafikförsäk ifall man krockar?

Vållande så betalar försäkringen din motparts skador, blivit påkörd så betalar den vållande din bil.

Är bara helförsäkring som täcker typ dikeskörning och singelolyckor samt om du är vållande. Vållande i viss mån bör man tillägga, läs dina villkor på din försäkring.

LF beskrivning av helförsäkring:
                                ”Helförsäkringen täcker samma situationer och omfattar samma utrustning som halvförsäkringen men med skillnaden att den också täcker vagnskador. Du kan alltså få ersättning för skador på ditt eget fordon vid trafikolycka, skadegörelse eller vid yttre olyckshändelse. Detta även om du själv skulle råka orsaka olyckan. ”

Ang LF motorskadeförsäkring:
                                ”*om du använder komponenter/programvara som avviker
                                från bilens seriemässiga utförande, till exempel genom trimning med komponenter som inte är godkända
                                av generalagenten/tillverkaren sätts ersättningen
                                i normalfallet ned med 100 procent. Kan du visa att
                                skadan skulle inträffat även om detta aktsamhetskrav
                                hade varit uppfyllt kan ersättning betalas.”

Dvs. nej!

Crippe
                                Deltagare

Helförsäkring är att föredra gärna med plus tilllägg som gör att du slipper självrisken vid viltolycka och skadegörelse, den täcker även ifall du lyckats väja för djuret men ändo har oturen att köra av vägen lr dylikt!

det kostar ju lite mer men det känns bättre att kunna få bilen lagad fackmanna mässigt och till bra pris än att stå där med trafik och känna att plånboken bara skriker och dammar ett tag därefter!

och Försäkrings bedrägeri och gasglada ungdommar som inte tänker sig för är sånt som gjort att min premie gått upp med 2000 kr helåret! surt men sant.

med gasglada ungdommar menar jag personer som sätter sig i sin bil och kör 200+ och tycker dom är skit coola första veckan dom har körkort och ingen erfarenhet av bilen.

ni får tycka vad ni vill om ovanstående uttalande men det är min åsikt och inte en dra alla över en kant uttalande!

/Christer

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 30 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.