Gjorde en liten motortvätt och när jag sedan startade bilen så lyser oljelampan lite svagt, har fyllt olja så de problemet är uteslutet. Någon som vet vad det kan vara för fel?
Gjorde en liten motortvätt och när jag sedan startade bilen så lyser oljelampan lite svagt, har fyllt olja så de problemet är uteslutet. Någon som vet vad det kan vara för fel?
testa något så ologiskt som att ändra lägena på reglaget för taklampan och skufflampan.
Jag hade någon lampa som lyste svaaaagt svaaaagt som slocknade när jag ändrade läget på någon av dom.
För mig kan det ha varit ett litet jordfel. Värt att testa 😉
På min förra STI lyste oljelampan svagt, efter felsökning för 7000kr hittade dom att 2 sladdar bakom framskärmen legat emot varandra så plasten runt dom nöts ner.
Ett annat tips kan vara att kolla den lilla sladden som sitter på oljetrycksgivaren. Den sitter iofs jäääävligt dumt till, under generatorn.
(Generatorn till höger på bilden)
Ett annat tips kan vara att kolla den lilla sladden som sitter på oljetrycksgivaren. Den sitter iofs jäääävligt dumt till, under generatorn.
(Generatorn till höger på bilden)
Tackar för alla svar men den fick stå ett tag i garaget (26 grader varmt) och sen slutade den lysa när jag testade starta andra gången:)
Bra att det löste sig, majoriteten av alla kontaktdon i motorn har hög IP klassning
så de skall klara av högtryckstvätt och dammig miljö. Dessa K-don har då både
en tätning kring respektive ingående sladd samt en stor tätning på den sidan där
man klickar i motgående K-don.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.