SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motorvärmare

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Någon som känner till vart man kan finna en komplett paket med motorvärmare/kupevärmare/kabel.

Har klubben rabbat någonstans på sådana delar, någon som vet?

SecretAgentMan
      Deltagare

Subaruhandlaren, Mekonomen, etc…

/J

MariaimprezaGT
        Deltagare

de kan du köpa av mig.. PM:a mig för pris! Kan leveras omgående!

Maria

Audi is teh ####!!

rickey
          Deltagare

Någon som vet vad man ska täta gängerna med på motorärmar-pluggen man skruvar in i motorn?

Går det bra med vanlig sådan här vit rörtejp, eller ska man använda någon form av lin eller vad sådant trådigt kallas?

SecretAgentMan
            Deltagare

Du skall använda riktiga grejer från Loctite, de har speciell gängtätning för sådana saker. 🙂

Momentum är en kanonaffär för sådana saker (om du har en sådan i närheten).l

/J

Palm
              Deltagare

Någon som vet vad man ska täta gängerna med på motorärmar-pluggen man skruvar in i motorn?Går det bra med vanlig sådan här vit rörtejp, eller ska man använda någon form av lin eller vad sådant trådigt kallas?

Det sitter en packning på värmaren skulle ja tro så igentligen ska du inte behöva täta på något annat sätt men vill du så följ SAMs råd och använd riktiga grejer, tejpen ska du nog hoppa över.

rickey
                Deltagare

Det medföjer en liten aluminiumring som man sätter mellan värmaren och adaptern, men mellan adaptern och motorn fick jag inget till såvida det inte sitter något på bilen.

Någon form av tätning tror jag dock att man ska ha där, får höra med min lokala bilmekaniker.

IMPREZA FOREVER
                  Deltagare

Kolla på en hydraul verkstad och fråga efter en tredo packning
                    ta med värmaren för att få rätt storlek

/Björn

Palm
                    Deltagare

Det medföjer en liten aluminiumring som man sätter mellan värmaren och adaptern, men mellan adaptern och motorn fick jag inget till såvida det inte sitter något på bilen.Någon form av tätning tror jag dock att man ska ha där, får höra med min lokala bilmekaniker.

Vad är det för värmare du har fått? Tittade på Defas monterings anvisning och där står de inget om någon adapeter, värmaren skruvas direkt i motorn med alupackningen imellan……

rickey
                      Deltagare

Det är modell Calix motorvärmar-plugg jag har köpt hos Micro.

Det är en modell som är anpassad för Subaru Impreza, men monteringshålet i bilen skiljer tydligen sig lite mellan modellerna och därför har jag fått en adapterring som ska sitta däremellan.

rickey
                        Deltagare

Vem var det som sa atty det var lätt att skruva dit motorvärmaren?

Att få bort pluggen är ju en baggis, men motorvärmaren är en stoor 6-kantig som man får ta med en gigantisk skiftnyckel, men hur tusan ska man kunna spänna den utan att plocka bort allt runt om här…?

http://www.rickey.se/upload/IMG_8995_motorvarmarplugg.jpg

/Rickey som legat på blöt asfalt i 5 grader i två timmar och frusit arslet av sig och endast skrivat fast anslutningskontakten till motorvärmaren…

Mats
                          Deltagare

Du får ha en fet-stor hylsa på en lagom förlängare. 😀 😉

Du kan va lycklig som fick ur pluggen iaf. Jag körde på med mutterknacken men inte fan ville den släppa. Blir väl o ta till gasen som nästa o ”värma lite” så man får pluggen o släppa.

Mats
                            Type R ’99

SecretAgentMan
                            Deltagare

Nu får ni’la ta och snyta er. 😀 Det här är ett jobb med svårighetsgrad 2 rattmuffar av 5. 😀

Mats – Den kan vara jävlig, har man lite prylar med ordning på, och stadig hand, kan man ta i med ett gediget spärrskaft, men det sista man vill är att runda infattningen på pluggen.

Det, eller ta fram värmarn’ och låna den elakaste mutterknacken i byn. 🙂

/J

Palm
                              Deltagare

Nu får ni’la ta och snyta er. 😀 Det här är ett jobb med svårighetsgrad 2 rattmuffar av 5. :DMats – Den kan vara jävlig, har man lite prylar med ordning på, och stadig hand, kan man ta i med ett gediget spärrskaft, men det sista man vill är att runda infattningen på pluggen.Det, eller ta fram värmarn’ och låna den elakaste mutterknacken i byn. :)/J

Riktigt enkelt är de väl inte, speciellt om man inte är van och inte har utrustning. Tycker nog de ska ligga på en 3 i alla fall 🙂
                                SAM du kanske ska ange svårighet på expertskalan istället nu för tiden 😀

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.