SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Motstånd till airbagslampan?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    minid
    Deltagare

Hej!

Det har varit mycket snack från min sida om att byta ratt osv. 🙂

Nu har jag fått hem min Blåa Sparco ratt och ska snart byta ut original. :7

Så min fråga denna gången är hur ser det motståndet ut som ska ”ersätta” airbagen?

Var finns det att köpa..?

Tack på förhand!

jraberg
      Deltagare

hehe, mja det är ca 5mm långt och 3mm tjockt med två metall pinnar stickandes ut från var sida 😉

2ohms vanligt foliemotstånd är det du ska ha, finns du i norra tokholm så kan du få ”köpa” ett av mig då jag köpte två och fick med ett med rattnavet, så de ligger bara och skräpar ngnstans. Priset ligger på ~2kr har jag för mig. Finns på Elfa, clas ohlson kanske..

edit. Blå ratt 😮 . 🙂
        (Min son har åxå en blå ratt. Men med subaru wrc emblem och av de lite mjukare typen som han gillar skarpt.)
        -JR

minid
        Deltagare

Hej!

Tack..

Det var du som hade fått fel nav för ett tag sedan va?
          Jag hittade en gammal tråd om det..
          Jag beställde ratt och nav från realcar och fick samma nav som du fick, om det nu var du..

Men Gt -99 har väl 2 st ”plastpluppar” som sticker ut när man tagit av original ratten va?

Iaf jag fick fel nav, lite drygt.
          Så jag håller på att leta nytt nav nu :S

jraberg
          Deltagare

asch då. ja, det var jag. Men de var mkt hjälpsamma på firman där jag köpte det. de hade beställt från italien och jag behövde inte betala ngt (logiskt såklart) men här i stockholm träffar man inte på den typen av service så ofta.
            Jag handlade till slut rätt nav från Sellholms och dem rekommenderar jag Skarpt. De vet vad de pysslar med men kan vara svåra att få tag i, men väl värt försöken då du får rätt på en gång(ring dem).
            De säljer även snap off vilket jag antar att du ska ha åxå?

-JR

minid
            Deltagare

asch då. ja, det var jag. Men de var mkt hjälpsamma på firman där jag köpte det. de hade beställt från italien och jag behövde inte betala ngt (logiskt såklart) men här i stockholm träffar man inte på den typen av service så ofta.Jag handlade till slut rätt nav från Sellholms och dem rekommenderar jag Skarpt. De vet vad de pysslar med men kan vara svåra att få tag i, men väl värt försöken då du får rätt på en gång(ring dem).De säljer även snap off vilket jag antar att du ska ha åxå?-JR

MM ok.
              Ja snap off kommer när pengarna trillar in 😛
              Det är ett knapert liv som student 😉
              Sellholm har de någon hemsida?
              Annars har jag haft kontakt med Streetpower om nav, får invänta svar från realcar om hur vi ska lösa det först.
              Lite drygt bara att man skulle få fel, som tur va hittade jag din tråd först innan jag började pilla av gamla ratten. 🙂

jraberg
              Deltagare

som tur va hittade jag din tråd först innan jag började pilla av gamla ratten. 🙂

Kul att kunna hjälpa med det lilla man kan 🙂

-JR

jraberg
                Deltagare

hehe, mja det är ca 5mm långt och 3mm tjockt med två metall pinnar stickandes ut från var sida ;)2ohms vanligt foliemotstånd är det du ska ha, finns du i norra tokholm så kan du få ”köpa” ett av mig då jag köpte två och fick med ett med rattnavet, så de ligger bara och skräpar ngnstans. Priset ligger på ~2kr har jag för mig. Finns på Elfa, clas ohlson kanske..edit. Blå ratt 😮 . :)(Min son har åxå en blå ratt. Men med subaru wrc emblem och av de lite mjukare typen som han gillar skarpt.)-JR

Är det ett sånt här: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=7491.htmSticker man sen bara in de båda ändarna/pinnarna i hålen kontakten satt i? Vilken pinne i vilket hål?Vad krävs sen för att få loss airbagen från plastluckan? Handlar det om att lossa de bultar som ser ut som att de håller fast den??

hmm, vänta…*springer iväg och kollar*
                  Har städat upp lite för ett tag sedan och organiserat all elektronik jag har(vilken tur) och hittade motståndet som jag beställde i sin orginalpåse 🙂
                  Artikelnummer(kanske ngt för alientråden?) 60-760-79, same same but different still..
                  Ehm, du har svarat på dina egna frågor tror jag.. har förträngt det där, men jag har för mig att torx behövs eller var det vanliga hylsa ;(
                  hur som helst så sitter de på var sida om ratten har jag för mig.
                  Vilken pinne? du menar benen på motståndet? det spelar iaf ingen roll vilket hål du stoppar dem i 😉 ett tips är att vika dem dubbelt så du inte får ngt glapp.(tråkigt med lysande lampa när ”fel” person tittar)
                  och rent generellt med imprezan så ser det ut som att ngt håller i ngt så stämmer det oftast. Så.. titta, granska, fundera, skruva, svär, posta en tråd på bbs’en..:+
                  Lycka till.
                  -JR

simo
                  Deltagare

För besiktingens skulle så spelar det ingen roll om den lyser..iaf inte när jag besiktigade för 2 timmar sedan 🙂

/U

Chewie
                    Deltagare

Gick din bil igenom Ulrik????

simo
                      Deltagare

Gick din bil igenom Ulrik????

Jupp, blankt papper :), blev dock en halvsen kväll på torsdagen 😀

/U

simo
                        Deltagare

Om du satt motståndet mellar rätt trådar så tycker jag det låter som ett trasigt motstånd.

/U

Nano
                          Deltagare

ja med en multimeter inställt för resistans mätning (ohm mätning)….

MVH
                            Mårten

minid
                            Deltagare

Ryck lampj*veln.. det gjorde jag.. 😀

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.