› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › mrt och ferrita
- Detta ämne har 13 svar, 981 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Plogen.
-
FörfattareInlägg
-
31 januari, 2004 kl. 22:09 #2395
Mr Walle
DeltagareHar hört lite ryckten om att det är någon från set-tuning(volvo trimmare) som ska börja sälja mtr:s sortement.Och dessutom ska dom ha ett sammarbete med ferrita och de ska börja serietillverka avgassyssem till subaru.Kanske jag missförstog nåt.Är det någon som vet hur det ligger till?
2 februari, 2004 kl. 09:18 #51694STI_Subba
DeltagareJa 10% fortfarande från Ferrita för aktiva medlemmar 2004. Ja det kostar lite för att ha en egen tillverkat system. Men jag har haft deras system på mina sista 4 bilar och har inte haft ett enda problem med de och har fått ut många extra hästar och en härligt djupt ljud varje gång. jag tycket de är värt pengarna.
Men det skulle vara bra om de kunde göra färdiga system för alla subbor och medlemmarna kunde kanske göra gruppköp. För sent för mig, men för andra skulle man troligen spara ännu mer pengar på en hel system.
/Kyle
2 februari, 2004 kl. 09:35 #51690Assazel
Deltagarevad kostar ett standardsystem från Ferrita?
2 februari, 2004 kl. 09:37 #51695STI_Subba
Deltagare3″ hel system med racekat = 15000:-
minus rabatt 10% = 13500:-2 februari, 2004 kl. 10:06 #51691Assazel
DeltagareOk tack!
Då är det alltså 3″ från turbon med RAcekat?
Finns det olika modeller här också?Pris beg? (söker lite på blocket och undrar lite va man skall ligga)
2 februari, 2004 kl. 10:24 #51696STI_Subba
DeltagareDe bygger varje system för hand för att passa just din Impreza. Vet inte hur olika de system är, för de olika årsmodell GT, till exempel. Bäst att ringa de och fråga om vilken beg. system/årsmodell skulle passa just din bil.
Pris beg. …… vet inte. Har aldrig sålt en Ferrita system. Har bara använt de.
/Kyle
2 februari, 2004 kl. 10:33 #51689Plogen
Deltagare>Ok tack!
>
>Då är det alltså 3″ från turbon med RAcekat?
>Finns det olika modeller här också?
>
>Pris beg? (söker lite på blocket och undrar lite va man skall
>ligga)
>Sålde för ett par år sen ett beggat feritta med racekatt. Det var ett år gammalt och jag fick 12000kr. Det var innan rabatter, så nypriset var 15K
2 februari, 2004 kl. 11:37 #51693Assazel
DeltagareDÅ är det kört att leta efter Ferrita på Blocket om det inte suttit på en subba med andra ord.. 🙁
2 februari, 2004 kl. 12:05 #51697STI_Subba
DeltagareLägg upp en ”Köpes” annons här för en Ferrita system. Kanske någon har en som samla dam?
/Kyle
2 februari, 2004 kl. 21:46 #51685Blocken
Deltagare>DÅ är det kört att leta efter Ferrita på Blocket om det inte
>suttit på en subba med andra ord.. 🙁———–
Inget att vara ledsen för. Du letar väl inte efter begagnade Volvofälgar till bilen heller? Eller Volvolampor eller Volvobackspeglar? (Sorry, var bara tvungen!)
Mvh Anders
19 december, 2005 kl. 06:19 #51686Manor
DeltagareVi har fortfarande 10% rabatt på Ferrita. En gång i tiden så hörde jag också att Ferrita skulle börja serietillverka avgassystem till Imprezan. IM var dock inte ”så med på noterna”, så av dessa planer blev det inget. Det är åtminstone den historia som jag har fått berättad för mig.
Feritta bygger dock ett avgassystem just för din bil. Hur exklusivt som helst…men kostar därefter också…;).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51687Manor
DeltagareHej !
Det kommer inte att passa. I princip är även varje modell inom ett märke unik…samt ibland även mellan olika årsmodeller av samma märke och modell. 13.500:- är för ett komplett system från turbon och bak (inkl. ”racekatt”). Den enda likheten mellan ett avgassystem på en Volvo och en Impreza är väl att de börjar vid motorn och slutar lite bakom bilen :P…i övrigt lär det väl inte vara en krök som stämmer :-(.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51688Plogen
Deltagare>Har hört lite ryckten om att det är någon från
>set-tuning(volvo trimmare) som ska börja sälja mtr:s
>sortement.Och dessutom ska dom ha ett sammarbete med ferrita
>och de ska börja serietillverka avgassyssem till subaru.Kanske
>jag missförstog nåt.Är det någon som vet hur det ligger
>till?
>Gå med i klubben om du inte redan är medlem…. Tror vi har medlemsrabatter hos Feritta… Eller hur Risto?
19 december, 2005 kl. 06:19 #51692Assazel
Deltagarelåt säga en kille har ett 3″ ferrita med racekat på en volvo. Kan det passa på min gt-00 då?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.