- Detta ämne har 19 svar, 1,391 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
9 mars, 2003 kl. 11:05 #21568jonoDeltagare
Hej alla Imprezaägare!
Jag heter Johan Nordlund och jobbar med klubbar och klubbrabatter på BilDesign.se, jag har efter en fråga från en kund insett att utbudet för era bilar på den svenska marknaden är ganska tunt. Jag kontaktade därför MRT Performance i Australien. De har en agent i Sverige som heter XPC men efter kontakt med dem så är det inte åf längre. Jag står nu i läget att förhandla priser med dem men har ingen aning om vilka volymer som kan vara aktuella och vilka produkter som kan vara intressanta att lagerhålla. Jag skulle uppskatta all hjälp vi kan få, desto fler som handlar desto bättre priser kan jag få! Kom gärna med önskemål om produkter ur deras sortiment som väcker intresse och vilka produkter som ni tror det är stor efterfrågan på. Maila mig på jono@bildesign.se
Som tack för hjälpen får ni som mailar mig till lite extra rabatt vid ett köp från oss.
MRT performance hittar ni på
Tack på förhand för all hjälp! Ni ska vara de som vinner på detta!
PS. Vi har redan nu en del grejer till Subaru från bla MOMO och Autometer.
Mvh
Johan Nordlund
BilDesign.se9 mars, 2003 kl. 11:25 #185523NiklasDeltagareDet som saknas mest på den svenska marknaden är plast enligt mitt tycke. Självklart finns det behov av andra grejor också men vingar, scoop, gälar, spoilers, läppar och även fram-, bak- och blinkersglas finns inte hos någon firma. Skulle man hitta så är det oftast replikor (gäller främst vingar) som inte är tillåtna enligt Vägverket. Om man som svensk vill köpa något sådant blir det till att beställa från England (eller annat EU-land), USA eller Japan.
Hur det ser ut på motordelsfronten och andra tekniska områden såsom bromsar, etc, överlåter jag åt de andra medlemmarna.Trevligt initiativ! Lycka till!
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg9 mars, 2003 kl. 13:49 #185513PlogenDeltagareDet mesta behövs, men till rimliga priser. Det finns ingen anledning att ens försöka sälja om man ska ha de priser som XPC hade. För att intressera merparten av personerna i klubben behövs det riktigt kunnig personal i kombination med en prisnivå som ligger i nivå med England och MRT direkt.
Produkter som behövs:
Kvalitetsstyling
Enklare motortrminnmning
Väghållining
etc./Plogen
PLOGEN – Allt annat är plagiat!
9 mars, 2003 kl. 16:09 #185516jonoDeltagareHej igen!
Tack för alla snabba svar!
Vad är rimliga priser? Här kommer ett litet förslag, räknat brutto dvs ni har 10% rabatt som medlemmar i klubben på priset nedan.
Version 5/6 Fog Lamp Cover Set
Kostar 111,99 AUD hos MRT (= 553 SEK)
Bör i Sverige kosta c:a 1100 kr inkl moms? dvs ni i klubben betalar 990 kr. Någon som vet vad XPC tog för sådana?Är detta rimligt?
Mvh
Johan Nordlund
BilDesign.se9 mars, 2003 kl. 16:28 #185512SubbaristDeltagareJag tycker det låter ganska rimligt.
Subbarist javisst!
Rabattansvarig SSI
Den GRÜNE FARAN9 mars, 2003 kl. 16:29 #185524NiklasDeltagareVi snackar alltså:
http://www.mrtrally.com.au/shop/images/products/sti011af-s.jpgJag tyckte det var ett väldigt trevligt pris. När jag beställde från England kostade de 2000kr för ett par med fästen, klistermärken OCH lack. Borde väl landa på ungefär 1000kr utan lack och lullull?
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
Regionsansvarig: Göteborg12 mars, 2003 kl. 17:25 #185517jonoDeltagareHej på er!
Medans jag bollar med MRT-priser så har jag lagt upp en del av de Subaruprylar vi har redan nu i E-shopen, du hittar det i E-shopen under Subaru på http://www.bildesign.se.
Mvh
Johan Nordlund
BilDesign.se12 mars, 2003 kl. 18:49 #185514ZaccaDeltagareTycker det finns för dåligt med prylar till impreza 01-03 representerade på den svenska marknaden.
zacca
17 mars, 2003 kl. 09:12 #185525NiklasDeltagareLAST EDITED ON Mar-17-03 AT 12:41PM (GMT) by OzO (admin)
Alien: Ursäkta mig men kan vi hålla trådarna i denna avdelningen på en högre nivå? Här diskuterar vi MRT-produkter i Sverige via bildesign.se och inget annat.
——-Instämmer. Jag har rensat bort alla “chat”-inlägg. Avdelningen är till för seriöst sponsorsnack.
/Webbpolisen-som-vaknar-till-liv-då-och-då… 🙂
22 mars, 2003 kl. 08:58 #185518jonoDeltagare>LAST EDITED ON Mar-17-03 AT
>12:41 PM (GMT) by OzO (admin)
>
>Alien: Ursäkta mig men kan vi hålla trådarna i denna avdelningen på
>en högre nivå? Här diskuterar vi MRT-produkter i Sverige via
>bildesign.se och inget annat.
>——-
>
>Instämmer. Jag har rensat bort alla “chat”-inlägg. Avdelningen är till
>för seriöst sponsorsnack.
>
>/Webbpolisen-som-vaknar-till-liv-då-och-då… 🙂Tackar för rensningen!
En liten update;
Jag har nu begärt priser på de artiklar ni föreslagit som lagerartiklar hos oss. Jag hoppas att kunna ge er priser i början av april med möjlighet för er att reservera artiklar.
/Johan Nordlund
BilDesign.se8 april, 2003 kl. 15:04 #185519jonoDeltagarePriser finns nu på hela MRT’s sortiment, jag kommer i dagarna sätta ihop en pdf-prislista med era nettopriser på artiklarna och publicera den på http://www.bildesign.se . Preliminära order tas emot och bekräftas i slutet av april för leverans någon gång under slutet av maj.
Mvh
Johan Nordlund
BilDesign.se19 april, 2003 kl. 00:53 #185515JonnyDeltagareVart tog pdf filen vägen med MRT produkter????
Släng gärna in lite 01-03 prylar också 🙂
// Jonny22 april, 2003 kl. 13:31 #185520jonoDeltagare22 april, 2003 kl. 15:56 #185511AllanDeltagareHoly bajs vilken lång lista =)
Då har man nått att göra på jobbet i morgon =)
—
I’m a cop and you will respect my authoritah!22 april, 2003 kl. 16:03 #185526NiklasDeltagarejono: Är det samma påslag på alla produkter eller varierar det? Tänkte om man kunde använda MRT’s hemsida för att se produkter och bara lägga till X% på deras pris för att få ert?
Regionsansvarig: Göteborg
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.