SSC Allmänt snack Allmänt småprat MY08 EU vs. USA model

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Limpan
    Deltagare

Hej,

Jag kollar lite på STi MY08 från USA. Har sökt frenetiskt i forumet men hittar inte så mycket info om vad som skiljer USA modellen mot EU modellen.
      Någon som har någon info?

Tack på förhand

rigdab
      Deltagare

Hej,

Jag kollar lite på STi MY08 från USA. Har sökt frenetiskt i forumet men hittar inte så mycket info om vad som skiljer USA modellen mot EU modellen.
        Någon som har någon info?

Tack på förhand

-08 STI USA basversion motsvarar våran -10 STI PPP(snikmodellen), plus att USA-modellen har lite annan programvara. Dock kunde man få dimljus, navi och smidda 18″ även där mot tillägg. Dock inte recarostolar.

Limpan
        Deltagare

Tack för snabbt svar rigdab.

Hur menar du med ”annan programvara”? Hur påverkar det mig vid ett eventuellt köp?

Angående navi: Kan ju misstänka att det inte ligger svensk röst samt Europakartor, Är det bara att lägga i en Svensk DVD och ladda i? Om man har någon snäll MY08 ägare borde det ju finnas tillgång =)

I övrigt då, motor, växellåda, kaross, dämpning mm, är det samma eller?

andreaswrx
          Deltagare

Hur menar du med ”annan programvara”? Hur påverkar det mig vid ett eventuellt köp?

Angående navi: Kan ju misstänka att det inte ligger svensk röst samt Europakartor, Är det bara att lägga i en Svensk DVD och ladda i? Om man har någon snäll MY08 ägare borde det ju finnas tillgång =)

kartorna måste du ju ha dvd för att kunna köra!
            saknas utrustning motsvarande 80-100k mot en svensksåld!

rigdab
            Deltagare

kartorna måste du ju ha dvd för att kunna köra!
              saknas utrustning motsvarande 80-100k mot en svensksåld!

max 60k tror jag, det enda av större värde är recarostolarna.Bilen i Dalarna för 270k har navi om det är den du undra över, sen är det engelsk röstguide i navin även här, min hade då det.
              En härlig grej som också saknas är keyless, guld värt tycker jag, men går att leva utan om du inte haft den förut.
              Annan programvara är bara mindre parameterändringar, dock så har den ett annat ID nummer en EU versionen, kan ibland vara problem för tuningfirmorna att ”komma in”.

Dalabilen tycker jag är prisvärd, verkar vara seriöst trimmad också. Pruta!

rigdab
              Deltagare

Samma som här.

andreaswrx
                Deltagare

max 60k tror jag, det enda av större värde är recarostolarna.Bilen i Dalarna för 270k har navi om det är den du undra över, sen är det engelsk röstguide i navin även här, min hade då det.
                  En härlig grej som också saknas är keyless, guld värt tycker jag, men går att leva utan om du inte haft den förut.
                  Annan programvara är bara mindre parameterändringar, dock så har den ett annat ID nummer en EU versionen, kan ibland vara problem för tuningfirmorna att ”komma in”.

Dalabilen tycker jag är prisvärd, verkar vara seriöst trimmad också. Pruta!

ööö bbs fälgarna kostar 40800:- och lägga till på sti-10 så då är du uppe i en 100k

rigdab
                  Deltagare

ööö bbs fälgarna kostar 40800:- och lägga till på sti-10 så då är du uppe i en 100k

Bara för att du köpt ”svarta” fälgar för rövarpris så kostar inte BBS 18″ 40800kr i USA eller Sverige när du köper bil . Som uppgradering där går de på ca 2000 US$ som tillval, originalfägarnas pris räknas liksom av (så även i övriga världen) förstår du.
                    De svenska tillbehörspriserna är för övrigt äckligt höga, generalagenten gör stor kosing på dessa olika tillbehör.

andreaswrx
                    Deltagare

Bara för att du köpt ”svarta” fälgar för rövarpris så kostar inte BBS 18″ 40800kr i USA eller Sverige när du köper bil . Som uppgradering där går de på ca 2000 US$ som tillval, originalfägarnas pris räknas liksom av (så även i övriga världen) förstår du.
                      De svenska tillbehörspriserna är för övrigt äckligt höga, generalagenten gör stor kosing på dessa olika tillbehör.

då går dom ju bara på 28k i sådana fall! dom äkligt fula sti-10 fälgarna kostar 3500! ändå ett helt sjukt pris på fälgarna!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.