› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Mycket konstig icke bilrelaterad fråga. :)
- Detta ämne har 4 svar, 881 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av
thorlake.
-
FörfattareInlägg
-
13 maj, 2005 kl. 13:03 #8658
thorlake
DeltagareJag har nyligen upptäckt ett mycket konstigt och mystiskt fenomen som jag bara måste få klarhet i.
Det har inte ett skvatt men Impreza att göra förutom att det var den jag åkte i fram och tebax.
De var så här va att jag skulle kirra ett nytt pass för jag skall en sväng till staterna nästa vecka.
Var hos polisen i Solna och travade in på det folktomma (Observera FOLKTOMT) kontoret och beställde. Detta var en måndag.Nu i torsdags så hade jag tänkt åka å hämta ut det sprillans passet.
Döm av min förvåning när passkontoret nu drällde över med lånka köer med människor. Mest invandrare. Jag vände direkt för jag ville inte köa hela lunchen. Åkte tillbaka samma kväll med samma resultat. Fullt med folk. Även nu 98% invandrare.Ok, nu idag fredag så åkte jag på lunchen med samma ärende och nu var det lika tomt som förut. Inte en själ, var bara att kliva in och fixa det man skulle.
Jag var givetvis tvungen att fråga fru polis i luckan om vadan denna rush på just torsdagar.
Damen i luckan svarade att det berodde på att de hade kvällsöppet…?!?!? WHAT!? Tyckte jag men jag var ju innne mitt på dagen??
– ”Ja men det var så varje torsdag, man skall inte gå dit på torsdagar”.
Jaha tyckte jag, men det är alltså inget speciellt då alltså?
Neeeej då försäkrade polis damen, de tar med sig alla barn och sådära så det blir mycket folk.
Jag köpte inte den förklaringen.Så, är det någon som känner till varför det är så otroligt mycket folk just på torsdagarna på Solna Polistation? Vad är det med just torsdagar??
Och VARFÖR vill sheriffen mörka det hela med en riktigt dålig story?Mysko!…eller har jag missat någe? 🙂
13 maj, 2005 kl. 13:21 #97735AK_Impreza
Deltagarehaha var väl nått som tagit in dom till sverige o kastat av alla dära! o så skulle dom väl fixa pass till hela familjen o flyga o sen sno ett flygplan på arlanda o sticka till staterna o ”hälsa på” vita huset elr dylikt!:D
EDIT: ååhh vad beige min humor är!
13 maj, 2005 kl. 13:41 #97733thorlake
DeltagareVill bara ”mota Olle i grind” och poängtera att mitt inlägg ABSOLUT inte är menat som rasistiska undertoner i någon form.
Om det tolkas på annat sätt så är det beklagligt och får stå för den personen.
Mitt uppsåt är enbart ren nyfikenhet och inget annat.Bara så att vi är på det klara med det innan folk går i taket och drar för stora växlar på det. 😉
Det var bara det jag ville tillägga för jag insåg att man kanske kunde feltolka det hela.
Tackar så mycket.
14 maj, 2005 kl. 10:56 #97732stockis
Deltagarenej det där lät inget rasistiskt . Låter bara helt enkelt vettigt. men har ingen aning om varför polisstationerna alltid är fullsmockade med invandrare ..
14 maj, 2005 kl. 16:37 #97734thorlake
DeltagareInte alltid mannen, endast på torsdagar av någon mycket mystisk anledning. 🙂 *Spöklik musik i bakgrunden…* 😮
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.