Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    0nE
    Deltagare

Var på en bilträff där det sedan blev lite race..
      Jag väljer att ställa upp kör kanske 10 race, ställer bilen på parkeringen låter den gå på tomgången för att kyla av sig. tempen var normal hela tiden och som den brukar vara när även om jag kör lugnt.

En polare kommer fram och vi snackar lite kanske 20 min, så länge stod den på tomgången tills min polare säger du har en stor pöl under din bil!!

jag kollar tempen och den är normal, öppnar huven ser att det inte finns någon rök, känner på slangarna och dom är mjuka och inte svullna eller så.

Problemet är hittat men kan inte hitta orsaken till det…
      Det är nämligen som så att det plastiga “expansionskärlet” som sitter fast monterat på kylaren var full ända upp till det plastiga locket. och det var därifrån det hade börjat rinna ut!

Jag drog ut Vattnet från den plastiga behållaren och hällde i hälften i expansions kärlet uppe på insuget. mer ville den inte ta! och då hade det säkert runnit ut typ 1-2 liter på marken redan.
      Så jag trodde att det möjligtvis kunde vara termostaten som hängt sig eller inte öppnade som den skulle.. men icke har bra värme inne i bilen, kanske lite sämre på tomgången än när jag håller den på 1500 rpm och normal temp!

Är det så illa att fjädern i locken till dom andra expansionskärlen har sagt upp sig och att det återcirkulerar vattnet till den plastig behållaren?

Någon som haft samma problem eller kan veta vad det är?
      Mina slutsatser iaf:

1. Toppackningen borde det inte vara då jag inte har hårda slangar, eller att det trycker ut från locket med fjädern men icke. Motorn har inte blandat olja med vatten har kollat stickan och smakat, inte det minsta söt!
      2. Termostaten öppnar då jag har värme i bilen.

Mvh
      Valentino

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.