Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30112
    Patrick P931
    Deltagare

      Lustigt nog visar det sig att det kan göra det:
      http://youtu.be/gCi2yo4UqPI

      🙂
      Patrick

      #254757
      FiddeFuling
      Keymaster

        Lustigt nog visar det sig att det kan göra det:
        http://youtu.be/gCi2yo4UqPI

        🙂
        Patrick

        HA HA! Nice!

        Då kan man slute kika efter öppet filter nu då 😀

        #254756
        Fladric
        Deltagare

          Kul att få det bekräftat på fler håll 🙂

          http://www.autospeed.com/A_1605/cms/article.html

          Här är en artikel som gjort liknande mätningar, fast även beräknat tryckfallet i insuget innan turbon m.h.a. en manometer. Kul att se vad som begränsar mest! Mätningarna är gjorda på en MY94 Impreza WRX, som har samma insug som en Legacy Turbo, och det som begränsar mest är snorkeln i framskärmen. 🙂
          Har plockat bort den på min och även byggt bort “pre turbo resonator”, den lilla ljuddämparen som sitter innan turbon.

          Kan tänka mig att jag inte fått så mycket mer effekt men det märktes förhållandevis stor skillnad på gasrespons och spool, fick fullt ladd ca 200 rpm tidigare. 🙂

          #254754
          whitestripe
          Deltagare

            Ni får ju inte glömma att ett öppet filter höjer imponatoreffekten 🙂

            #254755
            Lirkus
            Deltagare

              Aa ja tycker det ger ett skönt dumpljud med öppnet filter, no need for speed pys men ändå lite 🙂

              Det var mindre skoj när man hade filtret i skärmen (där snorkellådan sitter original) vid rengöring men nu med flyttat filter å Cobb’s avskärmningslådda är de ju hur skönt som helst.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.