› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › NÃ¥gon som är bra pÃ¥ billacker…
- Detta ämne har 6 svar, 744 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
7 juni, 2005 kl. 17:06 #15417
GrizzlyBear
DeltagareKan nÃ¥gon tala om vad detta ”bubblande” i lacken beror pÃ¥??
http://thegrizzly.no-ip.info/SSi/Bilder/IMG_0001.jpgDe fanns inte där när jag köpte bilen i vintras men jag hittar nya lite nu och dÃ¥. Det är bara taket och motorhuven som drabbas. Än sÃ¥ länge iaf…
Bilen var nyligen lackbehandlad på nåt sätt när jag köpte den misstänker jag. Kan det ha varit nåt skumt medel de använde då som på nåt sett reagerar med lacken?/Björn
7 juni, 2005 kl. 18:48 #158624GrizzlyBear
DeltagareVa rädd att nån skulle säga det…
Importbil=ingen garanti…Tanken har dock slagit mig… Men jag tycker ändå inte att det ser ut som rost. Flera kompisar har kollat på den och inte heller de tror att det är rost. Men ingen kan säga vad det är…
/Björn
8 juni, 2005 kl. 21:00 #158627Addson
DeltagareBilen var nyligen lackbehandlad på nåt sätt när jag köpte den misstänker jag. Kan det ha varit nåt skumt medel de använde då som på nåt sett reagerar med lacken?/Björn
Om den där bilen e ny behandlad så skulle jag vilja hänga killen/Firman som har behandlat den!! Det e ju hur mycket poler roser som helst o det ser jag bara genom att titta på bilden!!
9 juni, 2005 kl. 05:37 #158623Dawn
DeltagareSkulle tycka att ser ut som spackel har rest sig.
Har bilen varit skadad så de lagat den lite hastigt och lustigt tro…?
Eller om det är alu plåt…. oxiderad aluminium ser ju ut som nåt sånt…9 juni, 2005 kl. 08:41 #158628Addson
DeltagareSkulle tycka att ser ut som spackel har rest sig.Har bilen varit skadad så de lagat den lite hastigt och lustigt tro…?Eller om det är alu plåt…. oxiderad aluminium ser ju ut som nåt sånt…
Asså det ser ju mest ut som något som har oxiderat för man ser ju som en silver kant runt! Om det skulle vara rost så borde du ha märkt det om du trycker på den!! Bör knastra lite då!
Mvh Mr Clean9 juni, 2005 kl. 12:04 #158625GrizzlyBear
DeltagareOm den där bilen e ny behandlad så skulle jag vilja hänga killen/Firman som har behandlat den!! Det e ju hur mycket poler roser som helst o det ser jag bara genom att titta på bilden!!
Det är ettag sedan jag köpte bilen. Och jag tvättar den ofta. Men när jag köpte den såg den som ny ut i lacken.
Jag har dessutom testat med polish på fläcken för att se om det var något som gick att polera bort. Men så var inte fallet… Men därav polerroserna. Svart är hopplöst att polera…:-(Spackel… Ingen anning, men omöjligt är det inte… Men är bilen omlackad har de lackat hela bilen. Har inte kunnat se några nyansskillnader eller nåt annant som tyder på att den skulle vara omlackad.
Bubblorna är stenhårda och ”knastrar” inte när man trycker på dem. Så rost verkar det inte vara. Har som sagt några på motorhuven också och den är väl av aluminium? Oxidering kan det kanske vara. Men vad kan det beror på då…? Stenskott?
Vad göra åt det då? Slipa ner och lacka om?/Björn
19 december, 2005 kl. 06:19 #158626Manor
Deltagare…utan att svära på det, men visst ser det ut som rost!!?
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.