Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    J_Erixzzon
    Deltagare

Hallå!

Börjar tröttna på min bil nu då jag inte lyckas få någon ordning på den. Då ingen jag känner vill röra min boxer motor så söker jag någon som skulle kunna ta sig tiden att ta en titt på min bil. Känner du att du är sugen så förklarar jag mer privat om den.

Bilen står i Kumla strax utanför Örebro, den som vill kolla på den erbjuds såklart en rimlig slant! 🙂

emilboylarsson
      Deltagare

Hallå!

Börjar tröttna på min bil nu då jag inte lyckas få någon ordning på den. Då ingen jag känner vill röra min boxer motor så söker jag någon som skulle kunna ta sig tiden att ta en titt på min bil. Känner du att du är sugen så förklarar jag mer privat om den.

Bilen står i Kumla strax utanför Örebro, den som vill kolla på den erbjuds såklart en rimlig slant! 🙂

Vad har du för problem?

J_Erixzzon
        Deltagare

Vad har du för problem?

Bilen går inte som den ska, den är trött och finns inget riktigt skjut i den.
          När jag vart ute och provkört den så har jag haft 0,8 i ladd men händer inget ändå när man gasar. Efter lite åkande så tänds CE-lampan och bilen går i safe-mode.
          Svårt att förklara felet då jag inte vet vad det är som är fel.

Motorn renoverade i vintras efter jag skjutit ena toppackningen. Efter det som den vart så här.

Igge
          Deltagare

Kollat felkoden? 🙂

J_Erixzzon
            Deltagare

Kollat felkoden? 🙂

Har provat att koppla ihop dom gröna och dom svarta kontakterna under vid ratten men får inte ce-lampan att blinka utan den lyser bara. Sen går fläktarna och det klickar i från magnetventilen då. Kanske är fel kontakter jag provar med? Men var ända svarta och gröna jag hitta där. CE slocknar även varje gång jag stänger av bilen.

Igge
              Deltagare

Tror det är fel kontakter men ska inte svära. Har obd på min så jag har ingen egen erfarenhet

Fladric
                Deltagare

Vad är det för bil? 🙂

J_Erixzzon
                  Deltagare

Är en impreza sti från 95 ??

Fladric
                    Deltagare

Då borde du kunna koppla ihop två kontakter under instrumenteringen 🙂
                      På min Legacy är det två svarta kontakter som kopplas ihop så börjar motorlampan blinka felkoderna när man slår på tändningen! Och bara två svarta, inte några gröna.

Det du beskriver att fläktarna slår av och på låter som min 01 WRX gör när den är i “flashläge” för att kunna mappa den 🙂 då kopplar man också ihop några kontakter under instrumenteringen, dock borde inte din bil ha den funktionen då den är för gammal?

Igge
                      Deltagare

Fläktarna och de hoppar igång när man ansluter de två gröna, används för lite service osv vet jag (använde de på min 99 gt för att göra rent wastegate solenoiden)

Så de är några andra kablar man ska leta rätt på antar jag

J_Erixzzon
                        Deltagare

Får prova med dom svarta då bara, men funkar det med bilen igång? Lampan släcks när man stänger av bilen, så blir ju svårt att få fram det på tändningen då.

Fladric
                          Deltagare

Koden lagras så du kan stänga av bilen 🙂
                            Tror inte det funkar med bilen igång!

J_Erixzzon
                            Deltagare

Är tydligen inte så aktiv här längre.

Men bilen är nu vinterparkerad och försöker hinna med och lägga lite tid på den.
                              Men verkar inte hitta rätt kontakter till att få fram felkoderna.. Kan någon lägga upp en bild på dom eller förklara hur dom ser ut?

Vill gärna ha den färdig till våren nu!

J_Erixzzon
                              Deltagare

Ingen som vet?

Nikke McRae
                                Deltagare

Det ska vara de svarta som du ska koppla ihop.

Kika här:
                                  http://www.saxonfields.freeserve.co.uk/Scooby%20Page/ECU%20Diag%20Page.htm

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.