› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Någon som bänkat STi EJ207 med "steg 1"?
- Detta ämne har 23 svar, 1,728 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 7 månader sedan av
Patrick P931.
-
FörfattareInlägg
-
20 mars, 2014 kl. 19:08 #266175
Patrick P931
DeltagareFör er som har mappning och ni är nyfikna på vad exakt som har gjorts med er box så kan jag ställa upp och ladda ned er rom så kan ni spana på den och jämföra med Subarus orginalmappning.
Det tar inte mer än 10-15 minuter att ladda ned… men sen kommer ni (antagligen) att sitta framför datorn i flera timmar och jämföra. 😀
20 mars, 2014 kl. 19:36 #266190important
DeltagareNär jag raca mot andra bilar I 200hk klassen när jag hade 265 så gick det iprincip jämt fartmässigt efter 70-80kmh, Honda type R och bmw 328 coupe har ja provat mot. Hade dom haft grepp I början hade det gått lika.
Ang detta då menar jag I rullande start då, annars har de ingen chans.
28 mars, 2014 kl. 11:27 #266181Igge
DeltagareFör er som har mappning och ni är nyfikna på vad exakt som har gjorts med er box så kan jag ställa upp och ladda ned er rom så kan ni spana på den och jämföra med Subarus orginalmappning.
Det tar inte mer än 10-15 minuter att ladda ned… men sen kommer ni (antagligen) att sitta framför datorn i flera timmar och jämföra. 😀
Kan alltid vara kul. Hamnar vi i närheten av varann gör jag gärna det! 🙂
Kommer du åt ecutek mappar alltså? även om de skulle vara låsta?29 mars, 2014 kl. 11:24 #266176Patrick P931
DeltagareJag kan ha problem med låsta racerom enligt det jag har hört (har ej provat), men allt annat oberoende av låsning kommer jag åt. 🙂
Jupp, jag är verkligen inget fan av låsta ecu. 😉
29 mars, 2014 kl. 12:13 #266182Igge
DeltagareGött!
Har du planerat komma till något ssc event i år?
29 mars, 2014 kl. 20:38 #266169Fricke.w
DeltagareDrivline förluster, är inte heller ett konstant tal, de ändras hela tiden, i takt med att de blir mer värme förluster i tex låda och fördelnings lådan och bakaxel mm 🙂
Men de kan ofta tas i i över kant när de gäller förluster, för att få ett finare tal att visa från motorn.
Sen skiljer de ju från dyno till dyno också, olika märken visar olika, samt att de spelar ju in vilka förutsättningar dynon ställts in efter också 🙂
Är en hel vetenskap de där, som man ofta kan förlora sig i om man grottar ner sig för mycket 😀
De bästa är ju att bänka bilen i den form den är och sen i gen efter man gjort sina mods, och då på en och samma dyno, så har man ju i alla fall ett hum om hur mycket man tjänat effekt mässigt 🙂30 mars, 2014 kl. 10:56 #266177Patrick P931
DeltagareIgge, vet ej. Men har du vägarna förbi Stockholm kan du se om jag har tid. 🙂
30 mars, 2014 kl. 11:16 #266183Igge
DeltagareIgge, vet ej. Men har du vägarna förbi Stockholm kan du se om jag har tid. 🙂
Flyr du staden under påsken?
Har jag läkt tills dess kommer jag vara i trakten då tror jag 🙂30 mars, 2014 kl. 14:05 #266178Patrick P931
DeltagareJag borde vara här under påsken! 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
