SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Någon som bänkat STi EJ207 med "steg 1"?

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #266175
    Patrick P931
    Deltagare

      För er som har mappning och ni är nyfikna på vad exakt som har gjorts med er box så kan jag ställa upp och ladda ned er rom så kan ni spana på den och jämföra med Subarus orginalmappning.

      Det tar inte mer än 10-15 minuter att ladda ned… men sen kommer ni (antagligen) att sitta framför datorn i flera timmar och jämföra. 😀

      #266190
      important
      Deltagare

        När jag raca mot andra bilar I 200hk klassen när jag hade 265 så gick det iprincip jämt fartmässigt efter 70-80kmh, Honda type R och bmw 328 coupe har ja provat mot. Hade dom haft grepp I början hade det gått lika.

        Ang detta då menar jag I rullande start då, annars har de ingen chans.

        #266181
        Igge
        Deltagare

          För er som har mappning och ni är nyfikna på vad exakt som har gjorts med er box så kan jag ställa upp och ladda ned er rom så kan ni spana på den och jämföra med Subarus orginalmappning.

          Det tar inte mer än 10-15 minuter att ladda ned… men sen kommer ni (antagligen) att sitta framför datorn i flera timmar och jämföra. 😀

          Kan alltid vara kul. Hamnar vi i närheten av varann gör jag gärna det! 🙂
          Kommer du åt ecutek mappar alltså? även om de skulle vara låsta?

          #266176
          Patrick P931
          Deltagare

            Jag kan ha problem med låsta racerom enligt det jag har hört (har ej provat), men allt annat oberoende av låsning kommer jag åt. 🙂

            Jupp, jag är verkligen inget fan av låsta ecu. 😉

            #266182
            Igge
            Deltagare

              Gött!

              Har du planerat komma till något ssc event i år?

              #266169
              Fricke.w
              Deltagare

                Drivline förluster, är inte heller ett konstant tal, de ändras hela tiden, i takt med att de blir mer värme förluster i tex låda och fördelnings lådan och bakaxel mm 🙂
                Men de kan ofta tas i i över kant när de gäller förluster, för att få ett finare tal att visa från motorn.
                Sen skiljer de ju från dyno till dyno också, olika märken visar olika, samt att de spelar ju in vilka förutsättningar dynon ställts in efter också 🙂
                Är en hel vetenskap de där, som man ofta kan förlora sig i om man grottar ner sig för mycket 😀
                De bästa är ju att bänka bilen i den form den är och sen i gen efter man gjort sina mods, och då på en och samma dyno, så har man ju i alla fall ett hum om hur mycket man tjänat effekt mässigt 🙂

                #266177
                Patrick P931
                Deltagare

                  Igge, vet ej. Men har du vägarna förbi Stockholm kan du se om jag har tid. 🙂

                  #266183
                  Igge
                  Deltagare

                    Igge, vet ej. Men har du vägarna förbi Stockholm kan du se om jag har tid. 🙂

                    Flyr du staden under påsken?
                    Har jag läkt tills dess kommer jag vara i trakten då tror jag 🙂

                    #266178
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Jag borde vara här under påsken! 🙂

                    Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.