SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Någon som har denna?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    RXT
    Deltagare

Hej!
      Är det någon som har denna eller vet om den är bra eller dålig?
      http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?manufacturers_id=74&products_id=388
      Kan nån förklara lite snällt vad som är bra med det avgassystemet, för det ingår massa olika rör med, och jag är nybörjare och vet inte vad dom är bra för:( och att du får en ökning på 20hk!
      Det står ju att man kan gå genom ”MOT” vilket jag förstår är besiktningen, men sen är frågan om den går genom den svenska besiktningen…
      Vad finns det för avgassystem som går genom besiktingen som inte kostar multum?
      Dom har ju en grymt massa roliga prylar på den sidan…
      Billiga fälgar också!
      Tacksam för svar
      Mvh Alex

Palm
      Deltagare

Ökningen får du tack vare att du tar bort sista katen på bilen, mindre mottryck i avgaset och ett filter som flödar något mera än ett pappersfilter ger väl lite bättre flås i motorn så att säga.
        Går troligtvis igenom besiktningen ja men ska du trimma mera sen och mappa så kommer du ändå få byta downpipe samt fixa kat som ”matchar” så ev låser du dig kanske lite om det inte dessa delar finns att köpa till senare.

Klasagasa
        Deltagare

Jag kör med det systemet och det blir ett brölande gött och HÖGT ljud. Trevlig i min smak iallafall!
          Jag har dock ingen uppfattning om hur systemet är med katalysatorer.

RXT
          Deltagare

Ökningen får du tack vare att du tar bort sista katen på bilen, mindre mottryck i avgaset och ett filter som flödar något mera än ett pappersfilter ger väl lite bättre flås i motorn så att säga. Går troligtvis igenom besiktningen ja men ska du trimma mera sen och mappa så kommer du ändå få byta downpipe samt fixa kat som ”matchar” så ev låser du dig kanske lite om det inte dessa delar finns att köpa till senare.

Tack för svaret!
            Det som jag hade tänkt var att byta ev till det avgassystemet och höja laddtrycket, mer behöver jag nog inte göra…? Då har jag väl ändå 320hk på en STi?
            Räcker det med det kittet om jag bara ska höja laddtrycket?
            Måste jag mappa bilen efter det? Vad kostar det isåfall?
            Sen är det väl smart att skaffa en laddtrycksmätare och så att jag kan ställa laddtrycket själv…
            Mvh Alex

RXT
            Deltagare

Jag kör med det systemet och det blir ett brölande gött och HÖGT ljud. Trevlig i min smak iallafall!Jag har dock ingen uppfattning om hur systemet är med katalysatorer.

Okej, blir det FÖR högt ljud?
              Vill ju ändå kunna lyssna på musik och kunna åka längre resor utan att ha väskan full med ipren…!

Palm
              Deltagare

Ska du trimma ska du mappa tycker jag, inget ”fultrim”

Klasagasa
                Deltagare

Det är ju ingen ljuddämpare direkt, men kommer du använda kat/ katar så får du nog ned ljudvolymen lite. Ska det sitta på en GT så kan jag tänka mig att i 90 skulle det nog funka, men behagligt kan jag inte påstå att det är i en Type R i 90!:-)

IMPREZA FOREVER
                  Deltagare

Jag har detta system, Hur läckra grejjer som helst det där 😛
                    Kolla om det finns att köpa en sån dära gubbplugg att sätta i
                    utblåset som sänker ljudnivån!

RXT
                    Deltagare

Jag har detta system, Hur läckra grejjer som helst det där 😛 Kolla om det finns att köpa en sån dära gubbplugg att sätta iutblåset som sänker ljudnivån!

Okej, låter det för mycket om man ska köra längre sträckor?
                      Går du igenom besiktningen med det avgassystemet på?

IMPREZA FOREVER
                      Deltagare

Jag har detta system, Hur läckra grejjer som helst det där 😛 Kolla om det finns att köpa en sån dära gubbplugg att sätta iutblåset som sänker ljudnivån!

Okej, låter det för mycket om man ska köra längre sträckor?Går du igenom besiktningen med det avgassystemet på?

Ja det blir jobbigt längre sträckor men jag gjorde en egen
                        plugg för att sänka ljudnivån men då går den mycket sämre oxå.
                        Kolla med scoobyworld om det finns att köpa med en orginal plutt
                        om det finns så köööp en sån.

Jag hade hela systemet på med pluggen i och den gick igenom utan problem, dom kan inget säga vad du än har för system på bara det inte låter alldelens för jävligt, typ raka rör.
                        Jag har 3″ katten i downpipen.

Besiktningen frågade jag sist om dom e petiga på ljudet på bilar men han sa att dom lägger mest krut på motorcycklar med effekt system som låter högt, men det är med säkerhet att det finns nitiska besiktnings gubbar oxå

/Björn

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.