SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Någon som har denna?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    RXT
    Deltagare

Hej!
      Är det någon som har denna eller vet om den är bra eller dålig?
      http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?manufacturers_id=74&products_id=388
      Kan nån förklara lite snällt vad som är bra med det avgassystemet, för det ingår massa olika rör med, och jag är nybörjare och vet inte vad dom är bra för:( och att du får en ökning på 20hk!
      Det står ju att man kan gå genom ”MOT” vilket jag förstår är besiktningen, men sen är frågan om den går genom den svenska besiktningen…
      Vad finns det för avgassystem som går genom besiktingen som inte kostar multum?
      Dom har ju en grymt massa roliga prylar på den sidan…
      Billiga fälgar också!
      Tacksam för svar
      Mvh Alex

Palm
      Deltagare

Ökningen får du tack vare att du tar bort sista katen på bilen, mindre mottryck i avgaset och ett filter som flödar något mera än ett pappersfilter ger väl lite bättre flås i motorn så att säga.
        Går troligtvis igenom besiktningen ja men ska du trimma mera sen och mappa så kommer du ändå få byta downpipe samt fixa kat som ”matchar” så ev låser du dig kanske lite om det inte dessa delar finns att köpa till senare.

Klasagasa
        Deltagare

Jag kör med det systemet och det blir ett brölande gött och HÖGT ljud. Trevlig i min smak iallafall!
          Jag har dock ingen uppfattning om hur systemet är med katalysatorer.

RXT
          Deltagare

Ökningen får du tack vare att du tar bort sista katen på bilen, mindre mottryck i avgaset och ett filter som flödar något mera än ett pappersfilter ger väl lite bättre flås i motorn så att säga. Går troligtvis igenom besiktningen ja men ska du trimma mera sen och mappa så kommer du ändå få byta downpipe samt fixa kat som ”matchar” så ev låser du dig kanske lite om det inte dessa delar finns att köpa till senare.

Tack för svaret!