Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    killemannen
    Deltagare

Tjenare.

Jag skulle vilja ha tag i en Shift Light som har ljud vart du kan ställa två varvtal.

Ett då de är dags att växla upp och ett vart det är dags att växla ned.

Jag har för mig att den funktionaliteten finns orginal i nya STI’n?

Någon som har något tips?

Mats
      Deltagare

På STI:n finns det endast ljud (och ljus) signal när du skall växla upp.
        Kan ju bli lite jobbigt med ett ständigt pipande när du fis-åker inne i stan.

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

killemannen
        Deltagare

På STI:n finns det endast ljud (och ljus) signal när du skall växla upp.Kan ju bli lite jobbigt med ett ständigt pipande när du fis-åker inne i stan.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

Tanken var att ha en on/off knapp för att enkelt kunna slå av den.

Det förenklar mycket då du kör Superstage eller bana ifall du har en signal då du kan växla ned också, iaf enligt mitt tycke.

simo
          Deltagare

Kan redan nu tala om vilken vxl du ska ha i Superstage, förutsatt att du har en inte allt för stor snurra o en 5 petare, då är det 3:an i det långsamma partiet o 4:an i det snabba 🙂

/U

Niklas
            Deltagare

Kan ju bli lite jobbigt med ett ständigt pipande när du fis-åker inne i stan.

Kanske ett bra sätt att få dig att ge fan i att köra runt på 2an i 50 inne i stan för att vara cool och impa på heta brudar (läs: unga killar). 😉

Mats
              Deltagare

Den låter tillräckligt ändå… :*

Mats GBG
                Regionsansvarig Göteborg

Niklas
                Deltagare

Då så, ingen risk att det piper när du fiskör. 😛

foss
                  Deltagare

Jag kör med en shiftlight från STRI som har flera lampor. Köpte den hos http://www.zerospec.com/.
                    Med denna kan man ställa in när första lampan skall tändas och när sista skall tändas. Så denna skulle du kunna använda för att växla upp och ner. Om du ställer in ett brett intervall tex 3-7000 rpm så kommer alltid någon lampa lysa mellan dessa varvtal, så om de inte lyser skall du växla ned och när sista lyser är det dax att växla upp. Denna har även ljud och justerbar ljusstyrka. Dessutom plud n play i ciggutttaget.

Bild när den är monterad: http://www.forslundrally.se/bilder/2006/shiftlight2.jpg

killemannen
                    Deltagare

Tackar för tipset! .

Såg ut att vara en vettig lösning

MickeM
                      Deltagare

Den där har jag med, men min blir på kåpan bakom ratten, dvs
                        mellan ratten o mätarna. Den ligger här vid mig… har inte
                        hunnit längre… =(

killemannen
                        Deltagare

En polare hade en Pivot till salu
                          http://www.pivotusa.com/shiftlamps/pivssl_x.htm

Jag har lånat hem den och testat den lite snabbt i min andra bil, en Volvo 760 Tic som är lätt preppad..

men fasiken så seg den är, om jag ställer in den på att tända vid 4000rpm så hinner den inte fören vid 4100/4200 o de är på 2an med en sur Volvo.

Är detta något man får räkna med eller borde de fungera bättre ? någon som vet ?

Annars så måste jag säga att de var en grym finish på den och klart stiligast design.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.