SSC Allmänt snack Allmänt småprat någon som har simteck i bilen?

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 150 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

Jag tror att jag blir vansinnig på allt strul. Skickade ecun till Per/autotech för över två veckor sen men de har inte hämtat ut den trots flera påminnelser. Så nu har skiten gått i retur till mig istället. Jag får ta och skicka den direkt till England själv istället. Men över två veckor åt skogen alltså + frakt i onödan som jag la ut för. Har ledsnat totalt och ställt av bilen nu. Får se när den kommer ut eller om jag säljer.

Det vore synd att säga att man känt sig speciellt prioriterad under dessa två månader som gått.

Men ja ä int bitter

Usch vad trist :(.
      Det är en trist känsla att känna sig dåligt behandlad/bemött som kund. Det verkar onekligen som om Per tagit sig vatten över huvudet när han började mappa Simtek…trist för man tappar snabbt sitt goda rykte om man lämnar ifrån sig saker som inte fungerar och än värre skiter i sina kunder.

Utan att OT allt för mycket så påminner detta mig om en parabolaffär som jag gjorde där chefen för firman enbart var tekniker och total useless på att leverera och hantera kunder…det tog många månader och gråa hår att lösa.

Hoppas att du får ordning på allt.

Kvarnis
      Deltagare

Jag tror att jag blir vansinnig på allt strul. Skickade ecun till Per/autotech för över två veckor sen men de har inte hämtat ut den trots flera påminnelser. Så nu har skiten gått i retur till mig istället. Jag får ta och skicka den direkt till England själv istället. Men över två veckor åt skogen alltså + frakt i onödan som jag la ut för. Har ledsnat totalt och ställt av bilen nu. Får se när den kommer ut eller om jag säljer.

Det vore synd att säga att man känt sig speciellt prioriterad under dessa två månader som gått.

Men ja ä int bitter

Det var tråkigt, serivce är a&o, tråkigt nog verkar det som det saknas riktigt bra komptesen när det gäller att mappa våra bilar oavsett ecu… om jag ska vara ärlig…
        Iofs så har jag väl lite taskiga referenser att jämföra med då UK är sjuk tmycket större då det gäller Subaru.
        Vet iofs fler som haft problem med simtek utanför UK.
        Kontakta Steve simsson direkt är mitt tips.

Gystompa
        Deltagare

Jag har mejladressen tiill Steve om du vill ha den Juha

Turbovin
          Deltagare

Ja tack, skicka över den via pm så vore det hyggligt. Har fått hans adress via mail från Per nu så jag får väl dra iväg paketet så fort det kommit tillbaks till mig.

Ska bli mycket intressant och se om han hittar nåt fel på kretskortet eller inte.

Haha, börjar vi bli fler med Simtek-problem av den här graden kanske det är läge att flyga över nån Simtek-guru hit 😉

Zippo_
            Deltagare

har ju varit sugen på att slänga i ett simteck i bilen, men efter att man läst denna tråden blir man lite tveksam.
              Jag väntar nog ett tag till innan jag slänger i det i bilen 🙂

Turbovin
              Deltagare

Fick besked från England idag via Per. Det är inget fel på ecu:n. Det som hänt är att Per tydligen lagt in ett basprogram från en newage av något slag. Det ska tydligen funka till 99% men det var vissa parametrar för tomgången t.ex som inte stämde för en classic.

Så boxen ska nollas och matas in med korrekt basprogram och sedan får jag åka och mappa om igen. Tar dock detta efter semestern då jag åker bort nu på lördag.

Överväger att mappa om med E85 (tillsammans med större spridare förstås) då jag blev väldigt besviken på att bilen gav mindre effekt jämfört med förra året.

goffemannen
                Deltagare

okej. inte simtek i sig som va felet då, utan per som gjorde ett misstag. Borde ju inte göra samma misstag igen så man känner sig mer säker nu. Hoppas bara ja hinner få min bil i tid innan den 3e. Dock känns det inte så just nu så ja for nog ringa å boka om min mappnings tid. Men jag håller tummarna.

berne
                  Deltagare

Fick besked från England idag via Per. Det är inget fel på ecu:n. Det som hänt är att Per tydligen lagt in ett basprogram från en newage av något slag. Det ska tydligen funka till 99% men det var vissa parametrar för tomgången t.ex som inte stämde för en classic.

Så boxen ska nollas och matas in med korrekt basprogram och sedan får jag åka och mappa om igen. Tar dock detta efter semestern då jag åker bort nu på lördag.

Överväger att mappa om med E85 (tillsammans med större spridare förstås) då jag blev väldigt besviken på att bilen gav mindre effekt jämfört med förra året.

hmmm då kansce han har gjort samma med med min, min pendlar bra och på tomgång, får skicka per ett mail å se vad han säger

Gystompa
                    Deltagare

Hur gick det för dig Turbovin? Var du ner med bilen och fick den mappad igen?

Turbovin
                      Deltagare

Vi får se, körde ner den dit i söndags. Kommer bli byte till 740cc spridare och sen blir det en mapp på Vpower och en på E85. Hoppas det går att kräma ur lite mer effekt den här gången och att jag slipper problemen.

Gystompa
                        Deltagare

Okej, du har inte hört nåt sen i söndags? Lite smådrygt att man lär lämna ifrån sig bilen sådär och sen åka hem och vänta. Känns nästan lite som man lär ha ett vakande öga med i spelet efter alla dessa jäkla turer.
                          Tycker att när man mappat såpass mycke bilar som han gjort så lär man ju t.ex fatta att man inte tankar in parametrar för en new age bil till en classic modell..

Turbovin
                          Deltagare

Nu var det dock så att han skulle köra grävmaskin mån-ons och sätta igång med min bil först nu på torsdag. Jag åkte mest dit på söndagen för att det blev smidigast för mig då jag jobbar kvällar. Men vi får se, han trodde väl att den skulle bli klar till helgen.

Turbovin
                            Deltagare

Min bil var tydligen klar nu i princip så jag försöker åka ner å hämta den imorgon. Det var fel grundmapp tydligen så det saknades några grader på tändningen. Så nu gav den ungefär samma effekt som förra året med Ecutek på vpower, dvs typ 348 hk. På E85 ca 370 hk 😀

goffemannen
                              Deltagare

Min bil var tydligen klar nu i princip så jag försöker åka ner å hämta den imorgon. Det var fel grundmapp tydligen så det saknades några grader på tändningen. Så nu gav den ungefär samma effekt som förra året med Ecutek på vpower, dvs typ 348 hk. På E85 ca 370 hk 😀

gutt =)…längtar tills ja åker till trollhättan med min. Bara 2 veckor kvar nu. blir snabba ryck efter ja hämtat bilen. Mappning ca 1 vecka efter. Ska byta downpipe. Montera FMIC. Byta bränslepump. Och fixa dit lite rör å grejor så ja kan ta bort lmm orginal luftburk…. Tänkte mig väl runt 320hk eller nått….

Turbovin
                                Deltagare

Ja jävlar va gött bilen går nu, helt annat ryt 😀 Problemen tror jag ska va bortblåsta. Fläktarna stängs av, hastighetsmätaren lägger inte av. Den har inte vart svårtstartad för Per iaf så den ska inte dra ur batteriet.

Det var ju ett grundprogram för Newage som var i innan så inte så konstigt att det strulade.

Blev 370,2 hk på E85, vridet nerställt till ca 460Nm, var på över 500 Nm annars.

Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 150 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.