› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › någon som har simteck i bilen?
- Detta ämne har 149 svar, 12,981 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 5 månader sedan av
Turbovin.
-
FörfattareInlägg
-
25 maj, 2010 kl. 09:16 #202113
Turbovin
DeltagareHmmm skulle åkt on i morgon å mappar men dom ringde å sa att den var paj så fick ny tid 8 juni):
När ringde han? När jag pratade med han igår så var den fungerande iaf.
25 maj, 2010 kl. 09:22 #202194vad vet jag
DeltagareNär ringde han? När jag pratade med han igår så var den fungerande iaf.
Han ringde vid 19 tiden i går å sa se:S
när hade du tid då?25 maj, 2010 kl. 09:26 #202114Turbovin
DeltagareHan ringde vid 19 tiden i går å sa se:S
när hade du tid då?Jaha den kanske hann paja igen då för han ringde kl 15 nån gång 🙂 Jag skulle haft tid i början på maj ursprungligen men åker å lämnar bilen där imorgon så får han väl ta den när han hinner med och rototesten funkar.
26 maj, 2010 kl. 14:23 #202195vad vet jag
DeltagareJaha den kanske hann paja igen då för han ringde kl 15 nån gång 🙂 Jag skulle haft tid i början på maj ursprungligen men åker å lämnar bilen där imorgon så får han väl ta den när han hinner med och rototesten funkar.
Hur gick de?
Vad fick du för siffror?26 maj, 2010 kl. 22:20 #202115Turbovin
DeltagareJag lämnade den först ikväll så den är inte körd än, får se när han har tid med den. Siffrorna kommer inte bli bättre än vad jag har nu eftersom turbon är original, kommer dock ha bättre prestanda ute på vägen då jag kör med nerflyttat luftfilter när jag slipper LMM.
27 maj, 2010 kl. 18:23 #202197Gystompa
DeltagareHar haft en del bekymmer med leverans jag med.
Kan väl passa på att ge lite ris till E-racegear som borde ha haft lite förutseende och samarbete med Simtek, och se till att ha ett gäng boxar hemma till varje årsmodell när dom ändå tänkt köra en drive på detta med samarbete med Per.Skulle ha haft min mappad den 19:e april första gången. Men pga diverse askmoln, trasig bänk och framförallt dåliga leverans precisioner från Simtek själv så har jag inte fått hem rätt box än. Dom har skickat fel box 2 ggr
( 1:a gången var delvis mitt eget fel )Bilen står nere i trollhättan sen 2,5 vecka tebax. Är inte direkt avis på Per, han lär ha rätt fullt upp om dagarna med tanke på allt strul från Simtek + en hel drös med annat jobb som han verkar ha.
27 maj, 2010 kl. 18:47 #202196vad vet jag
Kan väl passa på att ge lite ris till E-racegear som borde ha haft lite förutseende och samarbete med Simtek, och se till att ha ett gäng boxar hemma till varje årsmodell när dom ändå tänkt köra en drive på detta med samarbete med Per.Skulle ha haft min mappad den 19:e april första gången. Men pga diverse askmoln, trasig bänk och framförallt dåliga leverans precisioner från Simtek själv så har jag inte fått hem rätt box än. Dom har skickat fel box 2 ggr
( 1:a gången var delvis mitt eget fel )Bilen står nere i trollhättan sen 2,5 vecka tebax. Är inte direkt avis på Per, han lär ha rätt fullt upp om dagarna med tanke på allt strul från Simtek + en hel drös med annat jobb som han verkar ha.
ja vad ska man säga, tycker att dom borde ha bra koll om de sätter de på drive som du sa, men icke. vi får hoppas att dom är lite schyssta å kompenserar på priset
27 maj, 2010 kl. 20:19 #202116Turbovin
Var det din högerstyrda STI som stod där? Okej i så fall lär jag få vänta på min bil då din borde ha högre prioritet. Vi får väl hoppas det har kommit rätt box till min.
27 maj, 2010 kl. 21:26 #202198Gystompa
Deltagareom det var en grå Sti så var det min.
Annars vet jag ej.
Mvh
27 maj, 2010 kl. 22:51 #202117Turbovin
DeltagareJo en silvermetallic typ 97:a?
28 maj, 2010 kl. 12:15 #202199Gystompa
DeltagareJapp de stämmer bra.
Det är en 96a men det är en sen 96a så det sitter 97ans saker i den.
Motor och styrning. Vart lite fel 1:a gången det vart beställt stimtek åt den.3 stick kontaktakter passar sällan in när det är 4 kontakter i andra ändan 🙂
Men nu är de på g. Tror jag får den på måndag
Mvh
28 maj, 2010 kl. 15:13 #202118Turbovin
DeltagareJa jag har inte hört ett ord om min så jag antar att jag får vänta till nästa helg eller nåt. Typiskt när hjullager å massa annan skit börjar krabba på brukshäcken.
2 juni, 2010 kl. 19:23 #202200Gystompa
DeltagareNu har jag simtek i min bil. Fungerar helt ok. Ska få bänkdata uppskickat. Har funderingar dock. Främst till er som har simtek.
Brukar eran tomgång vara lite svajjig?
Samt brukar Check engine lampan tändas ibland vid gaspådrag?Om ingen annan har svar kanske du Turbovin säga hur du tycker din går efter att du fått in simtek i bilen.
Mvh
2 juni, 2010 kl. 19:43 #202086STIred
DeltagareSvajig tomgång med simtek är inte helt ovanligt. Den som mappat den åt dig ska kunna lösa det då det är som sagt känt problem. Har läst tom om bilar mappade av Bob Rawle som svajat på tomgång. Men det ska tydligen finns lite trix som åtgärdar.
Kolla så att du kör med senaste programvaran med closed loop idle(istället för open loop som simtek hade från början), ska tydligen underlätta få till tomgången något, men inget som löser problemet i sig utan det är justera mappningen som gäller.
/r
2 juni, 2010 kl. 20:28 #202156Christian S
DeltagareNu har jag simtek i min bil. Fungerar helt ok. Ska få bänkdata uppskickat. Har funderingar dock. Främst till er som har simtek.
Brukar eran tomgång vara lite svajjig?
Samt brukar Check engine lampan tändas ibland vid gaspådrag?Om ingen annan har svar kanske du Turbovin säga hur du tycker din går efter att du fått in simtek i bilen.
Mvh
min är inte så svajig men man märker ju klart och tydligt när ac:n går i och ur.
check engin lampan lyser när det är dags att växla, alltså den fungerar som en shiftlight;) på min har jag för mig att den börjar lysa strax innan 7000rpm, om den gör det på lägre varv så varnar den för nånting. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.