SSC Allmänt snack Allmänt småprat någon som har simteck i bilen?

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 150 totalt)
  • Författare
    STIred
    Deltagare

Nu har jag provat o slå in oktan booster efter rådan från per. Lampan blinkar än, och CE lampan har 2 funktioner efter att man bytt till simtek,

1: Den varnar för spikningar, 2: Den fungerar som shift light.
      Så nu finns det egentligen bara 2 alternativ. Antingen har Per mappat bilen fel så den spikar. eller så har Knacksensorn gett upp.
      Vad är troligast? Någon som har haft problem med sin knacksensor förut, och hur vanligt är det? vart sitter den isf?
      Och är det samma knacksensor på STI som GT?

Kan tillägga att bilen ej varnat för spikningar innan bytet till simtek

Tacksam för svar, känns som man vill göra nåt åt detta rätt drastiskt så man slipper ställa till med motorras

Mvh

Kolla denna tråden tror det är liknande fenomen med blinkde check engine och knacksensorproblem.
      http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=67003&highlight=knacksensor

Sensorn ska sitta till strax til höger(förarsidan alltså) om insugsspjället på fyrans cylinder.

/r

Subarumicke
      Deltagare

verkar bra grejor simteck, tomgången vandrar, motorlampan lyser.

fullt med buggar i mjukvaran, vad ser ni som inte jag ser som är så bra med simteck???

Turbovin
        Deltagare

Buggar? Detta är mappningsrelaterat. CE skall blinka med Simtek då spikningar uppstår. Fungerar kanon för flertalet i England där erfarenheten är större. Med uppdateringen som kommer med closed loop tomgångsreglering och aktiv knackreglering så kommer det vara ett bra sprut för pengarna.

Just nu är jag mest trött på att min bil aldrig vill bli klar, meningen var att jag skulle mappat den 2:e maj…

Gystompa
          Deltagare

Ok tack för info.

Ska beställa en ny sensor o prova med den.
            Funkar det ej så blir det väl ner till trollhättan igen o vänta ungefär 2 mån 🙂

Få se hur länge motorn håller pga detta testande

Mvh

berne
            Deltagare

Ni som har mappat, hur lång tid tog de ca?
              Ska in I morgon mellan 08.00-08.30

när tror ni att de kan vara klart?

Bodyshot
              Deltagare

det lär nog ta till efter lunch iaf om det ska vara bra gjort 🙂

berne
                Deltagare

det lär nog ta till efter lunch iaf om det ska vara bra gjort 🙂

Okej ska vara hos läkaren kl 13.30 men vi får se om ja hinner;p

Turbovin
                  Deltagare

Det är ju spännande om din bil blir prioriterad före min. Dags att försöka få tag på Per igen här tror jag.

berne
                    Deltagare

Det är ju spännande om din bil blir prioriterad före min. Dags att försöka få tag på Per igen här tror jag.

Ja de kan ja hålla med om, min skulle varit inne 26 maj men då gick ju hans bänk sönder:(

Turbovin
                      Deltagare

Min bil var visst klar och hade vart det förra veckan redan men han glömde att ringa.

Dock är det nåt strul så AC-kopplingen inte slås till med Simteken men han jobbade på att fixa det.

För övrigt gav bilen mindre effekt men mer vrid än förra gången 🙁 Var rätt varmt när han bänkade den tydligen. Vi får väl se hur den känns ute på vägen.

Turbovin
                        Deltagare

Har hämtat bilen nu. Går snarare sämre än innan trots mer ladd. Går väl okej ändå tror jag men dags att kolla över min luftfilterlösning, tror den sitter väl instängd i stötfångaren.

Inga direkta problem med tomgång eller körbarhet i övrigt.

Förra våren med Ecutek gav den 348 hk 446 Nm med luftfilter under huven. Nu gav den 331 hk 460 Nm med betydligt större filter i innerskärmen och Simtek. Annat avgas catback också. Dock var det betydligt varmare när Per bänkade den den här gången.

Får testa hur den går när det är lite kallare ute.

Gystompa
                          Deltagare

Hur mycke fick du böta?

Turbovin
                            Deltagare

Böta ? 😛

Gystompa
                              Deltagare

du har Pm 🙂

berne
                                Deltagare

Hmmm då har man fått bilen mappad.

Fick 226.2 hk
                                  å 286,3 nm

så de var ju inte så Mkt höjing.
                                  Då sitter de en td04-18g och en sti v3 ic

men den misstände och så ka måste bytta stifften å sedan in igen med de för att mäta upp den

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 150 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.