SSC Allmänt snack Allmänt småprat någon som har simteck i bilen?

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 150 totalt)
  • Författare
    Kvarnis
    Deltagare

Hmmm då har man fått bilen mappad.

Fick 226.2 hk
      å 286,3 nm

så de var ju inte så Mkt höjing.
      Då sitter de en td04-18g och en sti v3 ic

men den misstände och så ka måste bytta stifften å sedan in igen med de för att mäta upp den

Är du säker at tdet int är 226 på hjulen,annars så lär du ha stora problem med din bil !!!
      Hur mycket laddde du då?

goffemannen
      Deltagare

Har mailat lite med David på e-racegear i dagarna å det verkar som vi kommer boka in en tid för min bil vecka 31. Förhoppningsvis så går allt som det ska så den är färdig för mappning tills dess.

berne
        Deltagare

Är du säker at tdet int är 226 på hjulen,annars så lär du ha stora problem med din bil !!!
          Hur mycket laddde du då?

Jag laddar 1 bar, åkte på 0,7 förut.

Men han sa att får ja bytt stifften så kan vi höja laddet till 1.35bar.

Å ha han sa se att får vi en bra mappnig så kommer de bli 310 om

Gystompa
          Deltagare

Hyffsat kliv isf 226-310

Turbovin
            Deltagare

Jahapp mer problem. Bilen gick inte att starta idag, batteriet stendött. Har aldrig haft problem med batteriet innan, inte ens när den stått över en vecka. Så misstänker att nåt drar tjuvström. Ska låna ett annat batteri och testa.

Bilen har inte nån tomgång alls första två minutrarna när den är iskall utan jag måste hålla lite gas.

Har även nåt strul med hastighetsmätaren som lägger av när jag varvar ur.
              http://www.youtube.com/watch?v=DOTybElflrY

Gystompa
              Deltagare

Hmm verkar ju slå ut precis när du går över 180

Turbovin
                Deltagare

Nä det händer även i lägre hastigheter. Noterade dock att det alltid händer kring 7300 rpm däremot, han har ju bara bromsat upp till 6500 rpm.

goffemannen
                  Deltagare

hmm…nästan så man börjar fundera på att skita i simtek…verkar ju som flera får problem med det

Turbovin
                    Deltagare

Alltså man kan inte vänta sig att ett eftermarknadssprut fungerar lika bra som ett originalsprut i alla möjliga lägen. Isf måste man nog gå på autronic eller liknande och lägga flera dagar på mappning. Men min måste helt klart justeras ytterligare för att få bukt med problemen.

Davve
                      Deltagare

hmm…nästan så man börjar fundera på att skita i simtek…verkar ju som flera får problem med det

har inget med själva Simtek att göra.

Davve
                        Deltagare

Alltså man kan inte vänta sig att ett eftermarknadssprut fungerar lika bra som ett originalsprut i alla möjliga lägen. Isf måste man nog gå på autronic eller liknande och lägga flera dagar på mappning. Men min måste helt klart justeras ytterligare för att få bukt med problemen.

Va säger Per om detta?

STIred
                          Deltagare

Egentligen spelar det mindre roll om det är just simtek eller mapparen det är fel på. Svajande tomgången är många som råkat ut för, även i england som sagt. Och just det där ser ut att vara en svaghet hos simtek(för tillfället iaf) eftersom det se ut att vara lurigt få till.

Sen om mapparna inte har 100% koll på systemet men säljer det ändå är egentligen ingen ursäkt i mina ögon iaf. De bör fixa problemen oavsett.

Men det här är inget unikt, har hänt förr med andra system och andra mappare.

/r

Kvarnis
                            Deltagare

Ingen eftermarkands ecu brukar ha vidare bra tomgång , om man bortser från ecu tech…
                              Så jag säer välkommejn till verkilgheten brukr vara samma med motec/autroniclink what ever 😀

Sanningen är väl att dom flesta inte vill betala en massa slantar för att mappparen ska lägga ner tid på tomgången.För ett par år sedan mappade kanppt folk, så det är ett steg framått 😉
                              Om 10 år till kanske nivån i Svergie är vad den är i Uk i dag.
                              Det är rätt många variabler som ska till,ta hänsyn till.

Finns en anledning att ex motec bilar från ex Jrm har ett speciellt sound.
                              Jag måste faktist ta pass på att ge lite kritik…
                              et ärmängder med människor som mappar och grejar med bilen, kul….
                              Men om ni inte lämnat alltill en firma, utan gjort det mesta själv…då får ni allt räkna med div missöden.
                              Det finns inga mappare i Sveergie som är expter på Subaru biglar i den bemärkesen att dom moddat en massa själva m.m, här är väl JRM närmast, men dom kan väldigt lite om man jämför det med dom jag känner i UK.

Sen vet jag inte om en sådan somper r fulbokad skan jag tnka mig att dt blir dom x timmarna man bot inte mr…

det är för f-n upp till er sjävla att se till så all funkar och ta reda på div brister din bil ev kan ha!!!!!

Har dom byggt allt och rekomenderat delar och det blir skit, då är det en annan 5 !

berne
                              Deltagare

var inne i tisdag å mappa med simtech visst de kan svaja lite, men inte så att de stör sj körandet, eller man måste trycka ner gas för att den inte ska de,

STIred
                                Deltagare

Finns en anledning att ex motec bilar från ex Jrm har ett speciellt sound.

Jepp det där soundet finns där för att de antagligen inte orkar mappa tomgången. Har sett andra ställen på min gamla bil där de gjort lite halvslarviga lösningar, tyvär. Antagligen för att spara tid, men lika trist det. Vissa saker upptäckte jag själv andra kom fram när bilen blev isärplockad helt av Christian. Sen är både han och jag extremt petiga med hur vi vill och tycker att saker ska vara gjorda.

Men de blev iaf ombedda fixa bort det där ”balla” JRM tomgången på den röda och det var inga problem. Inte jag som bad om det utan efter att jag hade sålt bilen. Tomgången blev klockren trots jätteinsugsspjäll som i sig borde försvårat tomgångsinställningen. Men jag skulle iaf inte jämföra simtek med motec m800.

För att minimera risken för problem så skulle jag personligen välja ett beprövat system som mapparna eller iaf mapparen som jag ska lämna bilen till har arbetat med en längre period. Finns flera olika alternativ. Som sagt, gillar personligen inte agera som betatestare på min egna bekostnad, inte när det gäller mappning och styrsystem iaf. Men jag är väl lite halvnojjig med sånt antagligen för att jag vet ur egen erfarenhet hur tråkigt det är när svindyra saker går sönder 😉

Alternativt som du säger, får man ta reda på probelmen och vara beredd på att de eventuellt kan dyka upp och i så fall lösa dem när de kommer, inget mer med det.

/r

Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 150 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.