SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Någon som känner igen denna "Skruv"

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Hjelm
    Deltagare

Körde antagligen ras med min sti 04.. det flög ut en liten söte skruv ur transmissions kåpan, vart har denna suttit, vad är den till, aldrig sett en sådan..

MVH Lukas

Fricke.w
      Deltagare

ser nästan ut att kunna vara en av skruvarna som håller fast en kåpa som siter för en av inspektion plug hålen till kolvarna, ska se om jag hittar de jag menar.

Nummer fyra på bilden är kåpan jag menar, med tillhörande bulltar som liknar den du vissa, men kan även vara något från tryck plattan eller kopling?

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_21/engine/cylinder_block/illustration_1/

Hjelm
        Deltagare

ser nästan ut att kunna vara en av skruvarna som håller fast en kåpa som siter för en av inspektion plug hålen till kolvarna, ska se om jag hittar de jag menar.

Nummer fyra på bilden är kåpan jag menar, med tillhörande bulltar som liknar den du vissa, men kan även vara något från tryck plattan eller kopling?

http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_21/engine/cylinder_block/illustration_1/

Okej för mig känns det som att den har suttit på vattenpumpen..

Fricke.w
          Deltagare

Nja de tror ja är mindre troligt, då vatten pumpen sitter synligt till höger på motorn, är ju på den slangen går, nere i från kylarn går.
            är de från växel lådan och kopling du menar att den studsa ut? eller är de fram från kam kåpan?

För allt ting på motorn utvändigt sitter med bulltar som har bult skallar, för utom dom 2 inspektions täklocken som sitter för inspektions plugarna, och då har du en fram vid kamsträkan har jag för mig samt en bakom sväng hjul, dom resterande 2 sitter de bara insex täck pluggar på model stor, vad jag kan komma i håg.

MVH
            Fredrik

Hjelm
            Deltagare

Nja de tror ja är mindre troligt, då vatten pumpen sitter synligt till höger på motorn, är ju på den slangen går, nere i från kylarn går.
              är de från växel lådan och kopling du menar att den studsa ut? eller är de fram från kam kåpan?

För allt ting på motorn utvändigt sitter med bulltar som har bult skallar, för utom dom 2 inspektions täklocken som sitter för inspektions plugarna, och då har du en fram vid kamsträkan har jag för mig samt en bakom sväng hjul, dom resterande 2 sitter de bara insex täck pluggar på model stor, vad jag kan komma i håg.

MVH
              Fredrik

ja det stämmer, men jag vet nu vad det var, ac remmens spännares
              skruv hade flugit in i kåpan och sen ut igen.. thats it, tackar gud för de

Fricke.w
              Deltagare

Tur i oturen då 🙂

Hjelm
                Deltagare

Tur i oturen då 🙂

menart, ingen som har en kamremskåpa till öövers 😛

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.