SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Någon som kör med 3″ och aem cold air intake utan att mappat om?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Patrik.L
    Deltagare

Ja som ämnet säger… finns det någon som har 3″ från turbon och ett aem cold air intake utan att ha behövt mappat om? eller vet om det är skadligt? (vill gärna att ni berättar om egna erfarenheter :))
      är riktigt sugen på att köpa detta men har inte råd med ommappning än… =(
      /MVH
      Patrik

SecretAgentMan
      Deltagare

Skall du inte köra med frontmonterad intercooler så behåller du original luftfilterbox, men för att svara på din fråga – det är inte helt ovanligt med större avgassystem och konfilter nej.. 😉

Konfilter är ett sata…ski…elä…jävl..helv…otyg, det ger lite frustande ljud, och höjer betydligt risken för strul, som kan bli riktigt allvarligt om man har lite oflyt.

Ett fräscht panelfilter i en avsnorklad luftbox fungerar bättre, och är väldigt mycket billigare. 😉

/J

STIred
        Deltagare

>Ja som ämnet säger… finns det någon som har 3″ från turbon
          >och ett aem cold air intake utan att ha behövt mappat om?
          >eller vet om det är skadligt? (vill gärna att ni berättar om
          >egna erfarenheter :))
          >är riktigt sugen på att köpa detta men har inte råd med
          >ommappning än… =(
          >/MVH
          >Patrik

Jag hade nog inte gjort det utan att mappa. Ser inte riktigt poängen. Om du nu inte enbart är ute efter ljudet, men då räcker det om du byter slutburk så slipper du garanterat problem med. Om du ska till fullo kunna dra nytta av den förbättrade andningen då bör du ju mappa om… anser jag i alla fall.
          Vänta med byta resten tills du har råd med mappning… Det är som sagt bara vad jag tycker 😉

Patrik.L
          Deltagare

jo har kommit på det jag med 😀 tack för svaren!

gotte51
            Deltagare

Får man fråga varför ”avsnorkla?”

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.