SSC Allmänt snack Allmänt småprat Någon som kör med LINK ecu?

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Tänkte kolla om någon kör med det.
      Hittar inte direkt nått från någon som använder det, men det verkar klart intressant! 🙂

CeDEe
      Deltagare

Jag har det, har dock bara ägt bilen i 10 dagar så jag har inte så stor koll på bitarna än =)

TomK
        Deltagare

Ok, det verkar funka bra? Vilka funktioner har du?

Kvarnis
          Deltagare

Det du frågar efetr är ju link G4,link finns ju en del äldre link på gt.
            Det funkar men är int så high tech,
            Men ingen maf, man kan justera tändning och soppa.
            Så det går få det det at funka ok, men finns måga bättre/dyrare ecuer i dag

G4 är dock en annan 5

TomK
            Deltagare

Ja, jag var lite otydlig gäller LINK G4 Ecu! 🙂

CeDEe
              Deltagare

Har ingen som helst aning om vilka funktioner som finns än. Har ingen launch eller ALS iaf. Men som Kvarnis skrev så slipper jag ju MAF’en.
                Har lite problem med att bilen dör ibland när man trycker in kopplingen samt att den verkar få fuelcuts när man laddar fullt på femman.
                Men då det enda som är original med min motor är insuget och kammarna så kanske man får leva med det hela.

Bilen i fråga är en -99 GT. Tror mitt styrsystem heter WRX ver. 5 eller nåt sånt.

Kvarnis
                Deltagare

Har ingen som helst aning om vilka funktioner som finns än. Har ingen launch eller ALS iaf. Men som Kvarnis skrev så slipper jag ju MAF’en.
                  Har lite problem med att bilen dör ibland när man trycker in kopplingen samt att den verkar få fuelcuts när man laddar fullt på femman.
                  Men då det enda som är original med min motor är insuget och kammarna så kanske man får leva med det hela.

Bilen i fråga är en -99 GT. Tror mitt styrsystem heter WRX ver. 5 eller nåt sånt.

Hm om du inte mappar själv bör du låta någon se över din mappning.
                  JRM/auto tech kan säket hjälpa dig.

Du behöver med största sanolikhet en del justering

CeDEe
                  Deltagare

Det är Turbocenter som mappade bilen en gång i tiden, så man kan ju tycka att dom borde ha någotsånär koll på bitarna. Annars så har jag bra mkt närmare till PBZ då jag bor i Uppsala. =)

Det är för övrigt Pingen’s gamla kärra jag har köpt.

.zip
                    Deltagare

Jag kör med PossumLink 44S och är nöjd. Nog finns det bättre men linken gör sitt jobb till en billigare peng + att den är relativt enkelt att få tag i begagnad. Bara att söka i forumet så lär du hitta all information du söker efter 🙂

Kvarnis
                      Deltagare

Det är Turbocenter som mappade bilen en gång i tiden, så man kan ju tycka att dom borde ha någotsånär koll på bitarna. Annars så har jag bra mkt närmare till PBZ då jag bor i Uppsala. =)

Det är för övrigt Pingen’s gamla kärra jag har köpt.

Fuel cut och att den stannar beror på mappningen, men PBZ kan säkert justera det.

klew
                        Deltagare

@CD:
                          var väl ganska orolig tomgång på den när den hade körts en stund också?

hej btw o välkommen

CeDEe
                          Deltagare

@CD:
                            var väl ganska orolig tomgång på den när den hade körts en stund också?

hej btw o välkommen

Både ja och nej, om man precis har stannat så kan den vandra lite. Men efter några sekunder så slutar det å den ligger still stadigt på 950rpm.

Hej och tack! Lustigt hur vi följs åt med bilar och forum 😀

Bäst att boka en tid hos PBZ och låta Arash trolla lite då.

klew
                            Deltagare

Både ja och nej, om man precis har stannat så kan den vandra lite. Men efter några sekunder så slutar det å den ligger still stadigt på 950rpm.

Hej och tack! Lustigt hur vi följs åt med bilar och forum 😀

Bäst att boka en tid hos PBZ och låta Arash trolla lite då.

haha ja, saknades bara att det var min preza du köpte men kan ju inte upprepas i minsta detalj 😛

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.