SSC Allmänt snack Allmänt småprat Någon som vet något om denna… ?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    ThomasL
    Deltagare

Hej alla!

Sitter helt plötsligt utan bil och är inne på en Subaru kombi, kolla blocket som alla andra och fastnade för denna:

http://www.blocket.se/stockholm/Subaru_Impreza_WRX_Sti_33060875.htm?ca=23_16&w=3

Har legat ute ett tag nu och jag har mailat lite med ägaren men han verka ha lite halvtaskig koll vad som är gjort.

Tydligen är den höger -> vänster konverterad av något företag (Jr racing (?) inte JRM, inga kvitton…) Sti motor, inga kvitton.. 5 växlad låda. Någonting med 4 hjuldriften var utbytt också.

Nu har jag inte pratat med honom i telefon ännu så det är möjligt att han har tydligare information än vad jag fått via mail.

Har fått bilder på lite allt möjligt och tycker det ser bra ut men vill gärna ha lite mer info om möjligt innan jag åker och tittar (har nästan 60 mil enkel resa)

Tacksam för all info!

/Thomas

TomK
      Deltagare

Vet du vart den är importerad ifrån?
        Känns lite spontant som om den kan ha varit duktigt front smälld?
        Med tanke på front bytet och motor bytet. Även vänsterkonverteringen för att kunna sälja den vidare.
        Men så behöver det inte vara.

Man bör nog iaf kolla både en och två gånger på bilar som ägarna inte vet så mycket om.

ThomasL
        Deltagare

Jag har ingen direkt info för tillfället, har mailat firman som ska ha utfört konverteringen och personen som var första ägare i Sverige och väntar på svar.

Om det blir affär blir det först efter en genomgång av JRM såklart!

Tack för svaret och visat intresse förresten 🙂

/Thomas

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.