SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Någon som vet något om denna röda WRX?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    P.Lindblom
    Deltagare

Hej!

Jag är en Lexus-ägare som nu är på jakt efter en lite skojigare bil att pendla med. Bilen ska användas varje dag, året runt och därför känns driftsäkerhet som en mycket viktig punkt.

Min körstil kan man nog kalla rätt gubbig och jag känner därför att en WRX borde räcka gott och väl för mig. Jag kör för det mesta ganska lungt, men självklart vill jag att det ska hända någonting när jag trycker på gaspedalen.

Hursom, jag har spanat in mig på denna röda WRX som befinner i mina hemtrakter: http://www.blocket.se/uppsala/Subaru_impreza_wrx_41576697.htm?ca=10&w=3 – Jag får en liten känsla av att den är oroväckande lågt prissatt i förhållande till miltal och årsmodell, men jag kanske är ute och cyklar?

Känner någon här till detta exemplar, rentav? Jag ska titta på bilen i kväll och jag har blivit tipsad om att framför allt kontrollera att växellådan inte ger ifrån sig några skumma ljud eller känns knepig. Har ni några fler tips?

Mycket tacksam för svar.

Takacs
      Deltagare

kolla hur många ägare som har ägt den innan personen som säljer den. kolla oljan så att det inte är ”vatten” bubblor där eller metal flisar. kan även rekomendera att göra en carfax rapport på den.!

Mvh Patrik

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.