- Detta ämne har 4 svar, 1,242 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 5 månader sedan av AlexanderP.
-
FörfattareInlägg
-
23 maj, 2014 kl. 14:09 #32393AlexanderPDeltagare
Har nu spenderat flera kvällar med att försöka hitta någon mer information om min Impreza GT som införskaffades i slutet av mars, men jag lyckas inte hitta något!
Den information jag är säker på är att det är en Impreza GT från 2000 med “Prodrive paket”, HSD coilovers och en massa ljud-krimskrams (som är utrivet sedan länge.. weight reduction, yo). Samt att registreringsnumret är RMY562.
Om någon vet något mer om denna bil eller om det är någon här som ägt den tidigare hade jag gärna uppskattat lite mer information. Det jag är mest intresserad av att veta är om motorn är smidd eller ej (som den ska vara enligt tidigare ägare men han vägrar skicka papper på detta) samt varför det står att den endast är reggad för en passagerare när det uppenbarligen är plats OCH bälte för fler.
Bild (ursäktar för g.org loggan, jag är för lat för att leta upp originalbilden just nu 🙁 ):
31 maj, 2014 kl. 14:29 #269012MarkusDeltagareHar nu spenderat flera kvällar med att försöka hitta någon mer information om min Impreza GT som införskaffades i slutet av mars, men jag lyckas inte hitta något!
Den information jag är säker på är att det är en Impreza GT från 2000 med “Prodrive paket”, HSD coilovers och en massa ljud-krimskrams (som är utrivet sedan länge.. weight reduction, yo). Samt att registreringsnumret är RMY562.
Om någon vet något mer om denna bil eller om det är någon här som ägt den tidigare hade jag gärna uppskattat lite mer information. Det jag är mest intresserad av att veta är om motorn är smidd eller ej (som den ska vara enligt tidigare ägare men han vägrar skicka papper på detta) samt varför det står att den endast är reggad för en passagerare när det uppenbarligen är plats OCH bälte för fler.
Bild (ursäktar för g.org loggan, jag är för lat för att leta upp originalbilden just nu 🙁 ):
Jag är skeptiskt till att du har något “Prodrive-paket”. Vet inte vad det skulle kunna vara på en svensksåld bil. Jag ser inte ens en P1-vinge och ingen P1-läpp.
Finns det inga papper på att motorn är smidd så är den nog inte det. Det brukar höras på en kall motor om den har smidda kolvar.
En passagerare kan vara ett försök att regga den med halvbur. Något som blivit lite svårare de senaste åren.
31 maj, 2014 kl. 16:45 #269013t1heroDeltagareEtt tips kan vara att kolla av Garaget.se (dvs slka på impreza årsmodell 2000) kanske hittar du tidigare ägare där, jag hittade några till min i allafall.
31 maj, 2014 kl. 22:14 #269011Janne248DeltagareTittar man i medlemsregistret verkar det som ingen av bilens tidigare ägare varit betalande medlem i klubben iaf…..
2 juni, 2014 kl. 09:42 #269014AlexanderPDeltagareTack för svaren!
Jag har redan lusläst igenom hela garaget.org register utan att hitta den, tittade även på de utan regnummer och jämförde utan att direkt komma fram till någon som liknade min.
Angående Prodrive-paket så vet jag faktiskt inte riktigt, föra ägaren nämnde något om det och så står det “Prodrive” instämplat i sidan av vingen.
Angående kall motor och smidda kolvar har jag faktiskt märkt att den knackar lätt innan den blir varm. Frågade vad det kunde bero på här (nojjig över vevlagerras) och det var någon som nämnde att smidda kolvar oftast knackar lätt innan motorn blir varm. Men som sagt, förra ägaren sa att han skulle skicka kvitto på det men han har tummarna så långt upp i röven att de snart kommer ut ur munnen på honom.. Roliga var dock att han inte nämnde att den var smidd förens dagen efter köpet, kan tycka att det hade varit lättare att bara skita i att säga att han ska skicka kvitton då om det inte är sant.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.