Nu har jag äntligen monterat på dawes + knocklink + turbotrycksmätare på min wrx-01
Har några funderingar….
Jag köpte en ”J´s Turbo Boost Controller”
http://www.j-w-racing.co.uk/acatalog/Boost_Controllers.html
men detta är väl inte den riktiga dawesen ??…förmodar att funktionen
är densamma.
Men ena anslutningen på denna är av plast och känns otroligt vek, är det nån annan som använt denna ?? det känns inte tryggt att ha sånt skräp på en så viktig position!!
Vid max gas på 4´an (5000rpm) så tänds den andra gröna lampan på knocklinken, är detta normalt ??…annars lyser enbart den första lampan svagt.
Bör laddtryckmätaren anlutas innan eller efter intercoolern, den sitter nu på slangen som går till ”dawesen” ??
Vid inställningen av ”dawesen” så gick fuelcuten i vid ett tillfälle, detta tände check engine lampan, går denna att nollställa utan verkstadsbesök ??
Jag höjde laddtrycket till ca 1,05 bar (på min mätare), tyckte detta gav en liiten ökning på effekten, men däremot en mycket bättre respons (spool up)
Innan modifieringarna tyckte jag att bilen vid fullgas tvekade lite (bara lite, inga stora grejor), mest märkbart på 3-5´an, som om laddtrycket svajade lite, detta trodde jag skulle lösas av en dawes, men det är fortfarande kvar!
Vad kan detta bero på ??
Har bytt till 3″ avgas, och tror att detta uppstod då…
//Jimmie