SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nån har snott min vinge

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Nu har det hänt igen! x( Nån/några har snott min vinge. Andra gången på ca:1år hade bilen i garage (centralgarage) o hoppades på att få ha bilen ifred men icke!

Åkte förbi garaget o såg att porten var öppen och att det var mörkt men tänkte inte mer på det, en timme senare kom jag tillbaka o det stod fortfarande öppet och det var fortfarande mörkt så jag stannade till o gick ner och ser att nån tagit vingen! Man skulle kunna möblera om nyllet på den/dom som gör sådana här saker.

Så om nån ser en annons på en impreza vinge (STI6 alá realcar) i Eskilstuna trakten får gärna höra av sig till mig.x( x( ;( x( ;(

Moderator edit: ämne justerat

lunkan
      Deltagare

Kör en GT så den passar väl inte? Men jag ska nog sätta tillbaka orginal vingen nu eller skaffa en bagage lucka utan hål o åka utan vinge x(

Moderator edit: ämne justerat

lunkan
        Deltagare

Ok! Ska prata med försäkringsbolaget idag o se vad dom säger om det här! Kanske kan man få pengar o fixa allt själv isåfall sätter jag dit orginal vingen igen tror jag 🙁 Annars så hör jag av mig.

Är det nån som har gjort nån form av snabbfäste till vingen så man kan ta loss den när man parkerar o inte har koll på bilen?

Niklas
          Deltagare

Bra grabbar, trevligt att se att det finns hjälpande själar när någon råkar illa ut – Det är då man som mest uppskattar dem – och det är en av hörnstenarna i en klubb.

Hoppas allt löser sig Lunkan. Inte skoj att få bilen förstörd. 🙁

Centralgarage? Är det samma sak som flerbilsgarage eller?

johan84a
            Deltagare

trist när sånt händer!…blev av med min vinge i sommras..

hoppas det löser sig på bästa sätt.

Mvh Johan

minid
              Deltagare

Ett tips… åk inte utan vinge… Gt är inte lika väl balanserad som dem nyare wrx och stierna är..

Bakändan kan ha en tendens till att släppa… om man inte har vinge..

Har själv råkat ut för det..

MVH

Philip

Niklas
                Deltagare

Du menar alltså att GTn är den enda Imprezan som har användning av sin vinge? 😉

Det vill säga, mer än ”jag har stor vinge, alltså många hästkrafter” 😀

lunkan
                  Deltagare

Bra grabbar, trevligt att se att det finns hjälpande själar när någon råkar illa ut – Det är då man som mest uppskattar dem – och det är en av hörnstenarna i en klubb.Hoppas allt löser sig Lunkan. Inte skoj att få bilen förstörd. :(Centralgarage? Är det samma sak som flerbilsgarage eller?

Centralgarage = flerbilsgarage

Det är bara till att pynta 2000:- i självrisk igen o se glad ut ;(

minid
                    Deltagare

Du menar alltså att GTn är den enda Imprezan som har användning av sin vinge? ;)Det vill säga, mer än ”jag har stor vinge, alltså många hästkrafter” 😀

Ungefär ja… inte när man kör rakt fram men i svängar i ”högre” hastigheter har GT: användning för sin vinge.. utan vinge har röven en tendens till att släppa greppet..

Som jag sa innan så e dem nyare bilarna mycket bättre balanserade..

MVH

Philip

STIred
                      Deltagare

Är det nån som har gjort nån form av snabbfäste till vingen så man kan ta loss den när man parkerar o inte har koll på bilen?

Snabbfäste vet jag inte, men det går att larma vingen. Sen frågan är om det hjälper nåt, de hinner nog ändå springa iväg med den innan nån hinner reagera, men kanske bättre än inget…

lunkan
                        Deltagare

Får kanske fixa ett nytt larm med en sån där sms funktion o samtidigt larma vingen! Men då måste man sätta nån form av varnings text på vingen så dom ser att den är larmad annars så gör det kanske inte så mycket nytta för annars så kanske dom börjar bända/bryta loss vingen eller hur dom nu gör innan larmet går o då är ju skadan redan skedd!

STIred
                          Deltagare

Får kanske fixa ett nytt larm med en sån där sms funktion o samtidigt larma vingen! Men då måste man sätta nån form av varnings text på vingen så dom ser att den är larmad annars så gör det kanske inte så mycket nytta för annars så kanske dom börjar bända/bryta loss vingen eller hur dom nu gör innan larmet går o då är ju skadan redan skedd!

Skulle eventuellt gå även sätta en infraröd sensor eller liknande nånstans på vingen om man är riktigt nojig, fast då får man problem med att larmet kommer gå varje gång nån eller nåt kommer för nära bilen. Tror inte ens det är lagligt ha det(vet dock ej säkert), men finns alltid nån som kan fixa det 😉

Edit: larm med sms skulle kanske kunna funka men det kostar ett par kronor avgift varje månad har jag för mig, sen får man ju aldrig befinna sig för långt från bilen heller…..

p_ilis
                            Deltagare

Får man inte med / kan köpa till några extra sånna där sändare till de där larmen med positionering? Skulle ju kunna gå att baka in en av dem djupt i vingen kanske..

/Peter

STIred
                              Deltagare

Får man inte med / kan köpa till några extra sånna där sändare till de där larmen med positionering? Skulle ju kunna gå att baka in en av dem djupt i vingen kanske../Peter

GPS modulen til cargard t70c t.ex. kostar runt 4000kr,+ extra mottagare kostar mellan 2000 och 3000 kr….

Sen tillkommer nån extra månadsavgift tror jag som sagt för abonnemang.

Lite väl dyrt om man nu gör det bara för att skydda vingen….

m_thread
                                Deltagare

Är inte det enklaste att märka/gravera vingen med regnummer?
                                  Många S/RS Audipolare till mig har graverat sina speglar med stora bokstäver ovanpå så att det på nära håll syns väldigt tydligt. På håll syns det inte alls.

Vem vill köpa en vinge som har tydliga ingraverade regnummer på bägge gavlarna?

/Fredrik

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.