› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Nån som kan rekomendera en plåt/lackverkstad
- Detta ämne har 6 svar, 833 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
GrizzlyBear.
-
FörfattareInlägg
-
29 mars, 2006 kl. 17:24 #9354
gt 2000
DeltagareHej !
Har råkat ut för en parkeringsskada på båda
vänsterdörrarna, som måste bankas ut eller bytas.
Då man är petig och vill ha jobbet perfekt gjort
så vill man ju inte lämna in den vart som helst.vore väldigt tacksam om nån kan rekomendera nån
seriös firma där du haft din bil på reparation
innom 10 mil från Stockholm
man är ju lite orolig för färgnyanser + att
dom inte provkör bilen för att kolla att dörrarna
sitter kvar
Det finns ju alldeles för mycket klåpare i branchen !Jag har hört om en duktig lackfirma i Gustavsberg
men jag vet inte om dom göt plåtTack på förhand !
29 mars, 2006 kl. 18:00 #104943dlehtihet
DeltagareHej !Har råkat ut för en parkeringsskada på bådavänsterdörrarna, som måste bankas ut eller bytas. Då man är petig och vill ha jobbet perfekt gjortså vill man ju inte lämna in den vart som helst.vore väldigt tacksam om nån kan rekomendera nånseriös firma där du haft din bil på reparationinnom 10 mil från Stockholmman är ju lite orolig för färgnyanser + attdom inte provkör bilen för att kolla att dörrarnasitter kvarDet finns ju alldeles för mycket klåpare i branchen !Jag har hört om en duktig lackfirma i Gustavsbergmen jag vet inte om dom göt plåtTack på förhand !
Tjena,
rekommenderar varmt Frittes lack på Lidingö. Har haft GT:n, STI:n och nu senast Legacyn där (lackering av spoilers, plåt, bucklor). De gör ett väldigt bra jobb. Risken att de ska lattja med din bil tror jag inte är så stor (de har inte rullat en meter med mina bilar i onödan). Dessutom är de flitigt anlitade för att fixa plåt och lack på Ferrari, Porsche mfl. Inte billigast men väldigt bra resultat.
M v h
Danne
29 mars, 2006 kl. 21:15 #104945gt 2000
DeltagareHmm !
Det låter intressant
någon som har fler förslag ?
Please !30 mars, 2006 kl. 08:02 #104942Manor
DeltagareJag lämnade in min GT på Roslagens Bilplåt AB, och blev väldigt nöjd med resultatet (både plåtjobb och lack). Anledningen till att jag valde dem var att de tog emot Imprezan, vilket inte var fallet med en del andra firmor som jag ringde till innan.
mvh Mats N
30 mars, 2006 kl. 12:07 #104944kakan
DeltagareJag hade inne min bil på Bromma bil och Motor (eller vad nu plåtverkstaden heter som ligger vägg i vägg) efter att ha oturligt sladdat lite in i ett räcke med nosen förra vintern. Fick bilen fixad på ca en vecka och mycket bra därtill. *nöjd* (med reparationen, inte bristen på uppmärksamhet i sladden)
4 april, 2006 kl. 08:28 #104946gt 2000
DeltagareHmm !
Verkar som att det kan ta 1,5 månad att få fram nya dörrar 😮
Tack Daniel ! Frittes lack verkar bramen jag tar gärna imot fler förslag
Så många som knögglat sina bilar så måste det finnas
fler som hittat en bra verkstadEller varför inte varna vart man inte ska lämna in den
4 april, 2006 kl. 09:50 #104941GrizzlyBear
DeltagareJag gillar Bilakuten i Södertälje. De är bra på plåt och jag hittade inget att klaga på i lackarbetet heller.
De är dessutom med i ”Kontrollerad bilverkstad” med allt vad det innebär om kostnadsförslag osv.Om jag ska avråda från någon så är det en firma som ligger längs ner på Stensätravägen i Sätra söder om Stockholm.
Kommer inte ihåg vad de heter nu… Men det var ingen trevlig erfarenhet jag fick av dem./Björn
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.