SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Nån som köpt DP…

• Detta ämne har 6 svar, 916 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av griml0ck.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Nån som vet nåt om Dp som alutech.se säljer? Tänkte mest på passform! Alltid nån som har nån erfarenhet eller hört nåt.

Lunkan som precis beställt Blitz!!:P

modulated
      Deltagare

Köpt ny bil igen?!?

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

FRBxxx
        Deltagare

Jag antar att det är en DP från RAY (simons sportavgas) i ljungsarp…
          Ring till dom istället, kanske blir billigare?!

lunkan
          Deltagare

Igen? Det var väl typ ett år sedan jag sålde min förra impreza pga isärflyttning! Så nu när ekonomin är på topp igen så blev det ett återfall;-)

Ska kolla priset hos Ray oxå! Men det jag ville veta var ju om det är nånting att ha? Ingen som har nån erfarenhet av denna Dp?

modulated
            Deltagare

>Igen? Det var väl typ ett år sedan jag sålde min förra
              >impreza pga isärflyttning! Så nu när ekonomin är på topp igen
              >så blev det ett återfall;-)

Nåja, blev lite fel, skulle egentligen stå : köpt impreza igen?.
              Men det var ju trevligt att ekonomin återgick till det normala och
              rätt bil inhandlades 🙂

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

nisse
              Deltagare

Jag har en! funkar bra!?! passforman var kanon, kostade 1200 inkl frakt fran ray for cirka ett ar sedan.

griml0ck
                Deltagare

Har oxo DP från ray. Vissa har ju gnällt på passformen. Var väl lite o bända i vissa fästespunkter, men annars vare då inge problem o få dit den.

Ray röret har väl inte den bästa lösningen för wastegate hålet dock. Finns väl bättre lösningar, men inga som kostar 1300 kr 😉 Tycker ändå inte min går slött gentemot andra med samma trim. Finns trådar om detta om du söker på ”twin neck” eller ”wastegate” eller ”downpipe” osv osv 😉

Det är klart den billigaste lösningen och vad jag vet så funkar den problemfritt. Har då aldrig hört nån som haft nått problem utom det där med passformen.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.