• Detta ämne har 25 svar, 6,312 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av johan_gt.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29223
    Turbovin
    Deltagare

      Tjena

      Var ute och provkörde BRZ:an för en stund sen. Grymt chassi och med skönare tyngd i styrningen än Impreza, men motorn var ju bara snark mest 😉 Gillar visserligen vassa sugmotorer men det är för lite effekt för att man ska orka med den karaktären i längden.

      En version med mer mos vore en riktigt vinnare.

      Lät lite lagom boxer när man startade upp den kall också. Sen hade den de Imprezatypiska smällarna från bakaxeln när man växlade 🙂

      Nån annan som kört?

      #248346
      LegacyLarsa
      Keymaster

        Fick möjligheten att köra den på Midlanda, och som jag kör upplevde jag den som trevlig kurvkramare, enda som saknades var lite mer effekt.
        (men det gör ingenting, då behöver jag inte uppgradera motordelen på Legacyn 😉 )

        /Larsa

        #248363
        Marcus_petersson
        Deltagare

          Jag har kört Brz endel och tycker den är riktigt härlig 🙂 Motorn är i det klenaste laget för min smak. Jag vill gärna dansa lite med bakvagnen vilket chassit bjuder in till 🙂 Vid blött väglag så räcker motorn till och då blir den grymt rolig. Men det ryktas om att det ska komma en “sti” variant med turbomatad maskin, bara att hålla tummarna för att den kommer till sverige också 🙂

          #248370
          zoookey
          Deltagare

            En sti motor så blir den grym.

            #248361
            Fladric
            Deltagare

              Har varit och provkört Toyotan och måste säga att det var en väldigt rolig bil att köra men motorn är i minsta laget. Ljudet från den var dock riktigt härligt för att komma från en originalbil! Sen en liten rolig detalj med växelindikator och summer 😉

              #248356
              Markus
              Deltagare

                Senaste nyheten jag såg var att det inte kommer vara turbo i STi-varianten utan 50hk till och inte heller AWD. 250hk sugis är väl inte helt fy skam men ändå för lite tycker jag. Kan de inte stoppa i moderniserad EJ33? 🙂

                #248351
                Manor
                Deltagare

                  Jag provkörde en BRZ lite snabbt. Den jag testade hade automat, och det var faktiskt riktigt ok även om det inte riktigt passar biltypen.

                  #248360
                  t1hero
                  Deltagare

                    Senaste nyheten jag såg var att det inte kommer vara turbo i STi-varianten utan 50hk till och inte heller AWD. 250hk sugis är väl inte helt fy skam men ändå för lite tycker jag. Kan de inte stoppa i moderniserad EJ33? 🙂

                    Om målet är en Miata med tak så är ju 250hk enormt mycket. 🙂

                    #248367
                    Joakimgabrielsson
                    Deltagare

                      Tycker 250 sugusar låter grymt! Hällre det än 300 turbohäst. Är trött på mitt lagg redan:(

                      #248352
                      Andersson
                      Deltagare

                        Jag ska lämna tillbaka den vi lånade i EM och ja den är slö om man är van vid turbo men efter 5500rpm börjar det ju hända lite iaf. Funkar bäst runt 7000rpm man måste nog vänja sig vid att varva bara. 1.44.34 i SS med blött underlag och ställ mellan konerna.

                        #248353
                        Turbovin
                        Deltagare

                          Hehe nja, föredrar nog denna fortfarande 🙂

                          Oskar90: Inget annat omdöme om chassi eller styrning? Nu var det ett bra tag sen jag körde min Impreza men jag skulle vilja ha mer av den tyngden i styrningen iaf.

                          #248347
                          Janne248
                          Deltagare

                            Denna typ av styling då?

                            #248362
                            ljungberg
                            Deltagare

                              Grym kurvkramare med bra balans i chassiet.

                              Har provkört både den manuella versionen samt den med automat/paddlar. Den jag gillade bäst var den manuella då motorn är högvarvig och tråkig att köra på låga varv, därför passar den manuella lådan bättre för min körstil iallafall.

                              STI versionen får ingen turbo, effektmässigt förstod jag det som kanske 20 hkr till men kan mycket väl bli 50 mer som någon sade i denna tråden. Det är trist att man väljer bort turbomatning då flera eftermarknadsföretag redan turbomatat bilen med goda resultat. Ett amerikansk företag har redan släppt 300 samt 400 hkr version på sina kit.

                              Så en STI version med ca 330 hkr och bakhjulsdrift hade varit klockrent då denna typ av bil INTE skall ha AWD. Som vinterbil gissar jag på att den är totalt värdelös iallafall 😀

                              #248368
                              Joakimgabrielsson
                              Deltagare

                                Hade ju inte passat något vm-regemente, men frän.

                                Lite väl låg men fin. Om man tog bort vingen… Och byggde om den till en 940 gr h 🙂

                                #248357
                                Markus
                                Deltagare

                                  Yeah! d—0.o—b

                                  Nej men usch den är ju katastrof!

                                  Bilderna som Janne (röd/vit) och Joakim (silver) lagt in är helt ok

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.