- Detta ämne har 25 svar, 6,312 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av johan_gt.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2012 kl. 15:17 #248364IggeDeltagare
Jag har kommit fram till två saker:
1. Du tycker bilar som inte går att använda är snygga.
2. Det du tycker är snyggt tycker jag är pissfult.
Haha, dagens konstaterande 😛
Jag är villig att hålla med digEller som min kusin brukar säga. Tyskstuk är för de som inte kan köra fort 😛
[Tapatalk]
6 oktober, 2012 kl. 12:06 #248369JohanLofgrenDeltagareFränt
6 oktober, 2012 kl. 20:09 #248354TurbovinDeltagareHörde/läste lite om tomgångsproblem på GT86:orna, nästan så bilen vill dö. Borde drabba BRZ också? Nytt program i ECU:n är väl på G tydligen. Märkte då inget när jag provkörde iaf.
23 oktober, 2012 kl. 15:41 #248359TomKDeltagareNu kommer den med turbo också!
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20121023/officiellt-subaru-brz-far-turbomotor-en-akta-sti23 oktober, 2012 kl. 20:44 #248348Janne248DeltagareNu kommer den med turbo också!
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20121023/officiellt-subaru-brz-far-turbomotor-en-akta-stiIntressant!
Men läser man på artikel från 22/10 på autoguide.com så ser det inte ut så.
“Subaru spokesman Dominick Infante flatly denied the rumor, saying “we have no plans to offer a turbocharged BRZ.24 oktober, 2012 kl. 14:19 #248349Janne248DeltagareOk, trodde sti racing hade ersatt köttbullen.
Oscar har förvisso redan svarat, men jag kan inte hålla mig från att vidareutvecka det lite.
Sedan version på Impreza fanns i en del länder lång före 2011 när STi racing kom. Bla fanns det ett gäng “WRX 265” som såldes i Sverige. Det var en WRX med 265hk, men med den vanlige icke breddade karossen, vanliga 5 vxl lådan etc. (Undra varför ingen har hittat till klubben av dessa ägare?)
Tittar man på http://www.subaru.jp idag så ser man att det inte finns någon STi Racing, det är ett Subaru Nordic påhitt.
Istället finns den nya generation Impreza med “vanliga” motorer.
Samt det finns WRX STi, dvs Subaru WRX STi 5 door och Subaru WRX STi 4 door som modellnamn. Detta är då helt enkelt hatchback och sedan.24 oktober, 2012 kl. 15:16 #248365pettsunDeltagareNja, det har den väl till viss del men det är ändå samma generation av Impreza, 4 dörras fanns ju från start i andra länder (tror det var Australien) dock utan skärmbreddare och inte som STi. Hatchbacken går ju fortfarande att beställa om man vill…
Har dom fått direktinsprutning på motorer att funka nu då? Mitsubishis försök med GDI motorena på 90 talet var ju inte så lyckat för att uttrycka sig försiktigt… Men dom nya måste väl funka bättre? Fast största anledningen till direktinsprutning är väl för att kunna få ner bränsleförbrukningen, så i trimsyfte borde det inte finnas någon fördel alls?
Satt också just och fundera när det kommer direktinsprutade boxrar 😛
Nä Mitsubishis GDI motorer var ju ren skit. Däremot Så har ju audi kört direkt ett tag och det verkar ju fungera fint vad jag vet.De borde ju vara en fördel inom trimsyfte då du får en mer “kontrollerad” och effektivare förbränning. Det går alltså inte åt lika mycet enerige ut till värme. Du borde kunna köra med mer ladd och vassare tändning utan att det spikar(?)
24 oktober, 2012 kl. 15:23 #248355TurbovinDeltagareÄven BMW har kört med det ett tag. Dock har jag hört om en del problem med att båda märkena sotar igen i förbränningsrummet på nåt sätt så de tappar effekt.
25 oktober, 2012 kl. 10:06 #248366pettsunDeltagareÄven BMW har kört med det ett tag. Dock har jag hört om en del problem med att båda märkena sotar igen i förbränningsrummet på nåt sätt så de tappar effekt.
Brukar sota igen ventilerna. Detta pga extärn EGR och att du inte får nån bränsle som “rengör” ventilerna då du sprutar in bränslet direkt i förbränningsrummet.
31 oktober, 2012 kl. 21:17 #248350Janne248DeltagareVerkar inte komma med turbo….. se artikel i Motor Trend.
6 november, 2012 kl. 17:07 #248358 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.