SSC Allmänt snack Allmänt småprat Nån som vet nåt om denna bil?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    roadtip85
    Keymaster

Hej allihop!
      Jag har ju precis sålt min GT och letar nu förbrilt efter en ersättare!
      Så jag tänkte höra om det är nån som känner igen denna, och har nåt gott eller ont att säga om den?
      http://www.blocket.se/vi/12710003.htm?ca=11_s

Allt låter ju väldigt bra, responsen ska nästan aldrig va använd osv… Nästan så man undrar om allt är sant? Så det skulle va kul om nån hade lite ”inside information” på bilen.

Jag sitter även och kollar runt på diversa Type RA i england, men det känns som om det skulle bli väldigt mycket jobb att få in en och få den körklar… Då skulle man aldrig få den körklar till SS i oktober heller!:(

//Anders

roadtip85
      Keymaster

Eftersom det inte nån verkar ha nån kolla på denna frågar jag er lite tekniska saker om den. Detta kanske blir under fel avdelning, men det känns dumt starta en ny tråd.

Det ska sitta ett Unichip (Gemchip?) i bilen, som är mappat av Trollspeed, och en VF24 turbo. Bra kombination? Kan det verkligen ge 390hk? Den ska tydligen vara mappad så den får lite för mycket bensin? är det vanligt att man gör så?
        Sen ska det sitta en Grupp E koppling, nån förstärkt koppling med mjuktryckplatta. Sedan är det orginal 5vxl sti låda. Kommer det hålla? Eller är man helt kört om man kör med responsen på?

En anledning att jag frågar er är att killer som äger bilen inte verkar veta allt för mycket om grejerna som sitter i, utan har mest låtit andra göra jobbet åt honom.
        Tacksam om ni vill dela med er om era tankar om detta!:)

//Anders

killer
        Deltagare

Bilen är snuskigt fin å går riktigt jävla bra. Sen om allt är bra gjort låter jag vara osagt.

Enklast är väl å kontakta förra ägaren för info.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.