SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor När är det dags att bygga smid maskin?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Zkuiser
    Deltagare

Tjo!

Som ni ser i rubriken så är jag nyfiken på när det e dags att bygga smidd maskin på min GT MY99? Just nu har den ca 340 HK med smidda ej207 kolvar annan turbo och FMIC. Är mappad på TS motorsport för ett par år sedan. Men när är det dags att byta grejerna i motorn? Siktar på att hamna på 430-450 hk. Och om det nu är dags så vad ska man ha för grejer? Är min första subaru! 😀 MVH Niclas

Turbovin
      Deltagare

Över 350-370 hk brukar inte rekommenderas med original vevstakar iaf.

Gyver
        Deltagare

Växellåda, original styrsystem och bottendelen är dina svaga punkter för mer effekt i nuläget (om du har originalprylar)
          Satsa på att byta till 6-växlad låda och eftermarknadssprut först är mitt tips. Sen trimmar du motorn… 🙂

Zkuiser
          Deltagare

Sitter redan en STI låda i bilen då förra ägaren tyckte det va roligt att ränsa tänderna på den gamla. 😀 Vad ska man ha för sprut då? Har inte en aning ny subba ägare som man är 😛

goffemannen
            Deltagare

kör på nått välkänt. t.ex syvecs, link, autronic. Alla finns som PnP har ja för mig.

Själv kör jag med Link G4, det funkar kanon.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.