SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor När är det dax att byta till sommarolja?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Reaperman
    Deltagare

Tänkte satsa på 15W50 nu i sommar.
      Låter det rimligt om man vill köra lite på bana också.

Manor
      Deltagare

>Helsyntetisk olja är väl det enda man skall ha i maskinen,
        >har jag fått lära mig.
        >
        >MatsN: Varför delsyntetisk olja?

Det är vad verkstaden rekommenderar (Quaker State) och som man får om man inte beställer någan annan ”specialolja”. Jag är väl lite lat samt litar på verkstaden i det här fallet…samt att jag ju byter olja och filter var 625 mil. Jag har dock noll koll på detta, så jag måste väl lita på någon. Verkstaden skulle väl tjäna betydligt mer på att sälja en dyrare olja til mig, men verkar tycka att det är helt onödigt. Detta är den andra Subaruverkstaden som jag har anlitat som har haft exakt samma uppfattning. Det finns även en skola som alltid kör på mineralolja, och inte ens skulle vilja testa delsyntetisk…

mvh Mats N

Manor
        Deltagare

…hmm, jag kör på delsyntetisk och det verkar fungera bra. Jag kör dock inte på bana, då troligtvis andra krav finns.

mvh Mats N

Manor
          Deltagare

Hej igen !

Jag byter var 625 mil och har gjort så hela tiden. Jag kör dock alltid på 10-40 olja då detta har rekommenderats.

mvh Mats N

Manor
            Deltagare

>Börjar snart bli dax att byta till sommarolja eller? Är ju
              >plusgrader hela tiden nu känns det som. Vad säger
              >expertisen?

Kör ni med sommar- och vinterolja? Enligt vad jag har förstått så ska väl 10-40 olja fungera året om!!?

mvh Mats N

Allan
              Deltagare

Helsyntetiskt…alltid oavsett!

Niklas
                Deltagare

Börjar snart bli dax att byta till sommarolja eller? Är ju plusgrader hela tiden nu känns det som. Vad säger expertisen?

Niklas
                  Deltagare

Helsyntetisk olja är väl det enda man skall ha i maskinen, har jag fått lära mig.

MatsN: Varför delsyntetisk olja?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.