SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor När lmm gått sönder

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

fick ingen felkod alls :SMen dem på statoil pöåstår att de va LMM ändå eftersom filtret lr vägen till luftmassmätaren sabbar de hela :S vilket ja ahr svårt o tro dock….

Använd sökfunktionen och sök så kommer du se vad LMM oftast tycker om öppna filter.Enda orsaken att ha det egentligen, är när du har FMIC och inte får plats med luftburken pga rören till IC`nMvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————

jag vet vad öppna filter (brukar) göra.
      Men de finns filter som funkar till subarus massmätare!
      Min bil har slutat o blöddra nu utan att ja gjort nått ! hönshjärnan räknade la ut nått ..
      Fick iaf inga felkoder MEN de kan väl vara så att de ligger olja på LMM tråden? NU till frågan ..går de tvätta LMM? me elektronik sprej lr nått liknande bräklen? så ja får bort oljan.

Om de inte funkar blir de väl till o köpa ny LMM .. hört att de ska finnas 2 varianter ,den ena ska va förstärkt (?) nån som har nr på den? (kan inte hitta i sökfunktionen)

Snackade me auto-teknik i borås oxå .
      Dem sa att de även kunde va stiften ..
      Byter väl dem oxå..får se om de gör nån skillnad. Blir nog 8 : or

MVH Dennis ps va tjötig ja känner mig nu hehe sorry gubbar (o flickor)

Mats
      Deltagare

Kolla i artikelnummer tråden. Ligger som sticky.

Mats GBG
        Regionsansvarig Göteborg

IMPREZA FOREVER
        Deltagare

fick ingen felkod alls :SMen dem på statoil pöåstår att de va LMM ändå eftersom filtret lr vägen till luftmassmätaren sabbar de hela :S vilket ja ahr svårt o tro dock….

Använd sökfunktionen och sök så kommer du se vad LMM oftast tycker om öppna filter.Enda orsaken att ha det egentligen, är när du har FMIC och inte får plats med luftburken pga rören till IC`nMvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857—————————————Efternamnen på mina flickvänner är —————————————Jpg ,wmv och mpg ;)—————————————

jag vet vad öppna filter (brukar) göra.Men de finns filter som funkar till subarus massmätare!Min bil har slutat o blöddra nu utan att ja gjort nått ! hönshjärnan räknade la ut nått ..Fick iaf inga felkoder MEN de kan väl vara så att de ligger olja på LMM tråden? NU till frågan ..går de tvätta LMM? me elektronik sprej lr nått liknande bräklen? så ja får bort oljan.Om de inte funkar blir de väl till o köpa ny LMM .. hört att de ska finnas 2 varianter ,den ena ska va förstärkt (?) nån som har nr på den? (kan inte hitta i sökfunktionen)Snackade me auto-teknik i borås oxå .Dem sa att de även kunde va stiften ..Byter väl dem oxå..får se om de gör nån skillnad. Blir nog 8 : orMVH Dennis ps va tjötig ja känner mig nu hehe sorry gubbar (o flickor)

Köper du en massmätare till 00an så får du den bättre sorten dom gör bara den idag.
          Hade du turbotryck? isåfall byt stiften först!Sätt i ngk platina dom
          går som org stift i kokarn.
          Min går som en raket efter stiftbytet.

Bilsportmässan Länk:http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album568

SecretAgentMan
          Deltagare

Nya förbättrade lmm eller gamla modellen – jag vill påstå att det är samma skit, jag vet om bilar där det rasats givare av båda sorter, med filter som ansetts ”säkra”.

Har man inget behov av ett öppet filter (frontmonterad intercooler) så vinner man inget med ett konfilter, mer än risken för problem och att det sopar i sig mer varmluft än kall….är lite pys och frust värt det?

8’or stoppar man INTE in i en normal imprezamotor, inte ens en relativt hårt skruvad, det är först när det skall laddas 2 kg och effekten skall över 400 pållar som 7’or kan börja strula.

6’orna som sitter standard räcker fint till över 300 pållar, men 7’or fungerar lika bra, och är det vanligaste valet.

..och behöver jag ens förklara att man INTE skruvar i något annat än NGK platina PFR6B (alt. PFR7B) i motorn?

/J – svinless på irirdum, unobtanium, svindyrtoodugliutum, etc, inget fungerar lika bra som NGK’s platina i våra motorer, så är det bara.

volvosnubbe
            Deltagare

Nya förbättrade lmm eller gamla modellen – jag vill påstå att det är samma skit, jag vet om bilar där det rasats givare av båda sorter, med filter som ansetts ”säkra”.Har man inget behov av ett öppet filter (frontmonterad intercooler) så vinner man inget med ett konfilter, mer än risken för problem och att det sopar i sig mer varmluft än kall….är lite pys och frust värt det?8’or stoppar man INTE in i en normal imprezamotor, inte ens en relativt hårt skruvad, det är först när det skall laddas 2 kg och effekten skall över 400 pållar som 7’or kan börja strula.6’orna som sitter standard räcker fint till över 300 pållar, men 7’or fungerar lika bra, och är det vanligaste valet…och behöver jag ens förklara att man INTE skruvar i något annat än NGK platina PFR6B (alt. PFR7B) i motorn?/J – svinless på irirdum, unobtanium, svindyrtoodugliutum, etc, inget fungerar lika bra som NGK’s platina i våra motorer, så är det bara.

tur att du sa det då ! för ja va påväg o köpa HKS 8or från jrm

SÅ de e på me orginal luftburk o insatsfilter då eller ? (ecutec 3 )
              ta bort snorkeln o de med ?

SecretAgentMan
              Deltagare

Är den redan tek’ad med öppet filter så skulle jag personligen be JRM kontrollera att allt står rätt till när originalburken sitter på plats igen (oavsett så skulle det öppna smäcket förpassas till återvinningen :D).

Avsnorkling är inte dumt, men standard pappfilter är inte det överdrivet kraftigaste, det är inte bara ljud som den stoppar, det är även skräp och vatten.
                Med det säger jag inte att det är fritt fram att fippla i valfritt panelfilter, kör standard, men kolla lite oftare att det är ok och inte fullt i skit om ni vill snorkla av.

Orkar ni inte pilla, låt bli, kör standard – det fungerar alldeles ypperligt.

/J

volvosnubbe
                Deltagare

den e inte ecutecad ännu men kommer bli efter julen ska först byta pump o stift.
                  Kollade på HKS panelfilter 450spänn e itne så farligt ändå ..kanske vore nått?
                  Va ja känner mig tjatig nu..men måste fråga annars lär ja mig inget o de e dax o göra de nu känner jag:-(
                  Om ja sätter i ett sånt filter o tar bort snokeln kommer ja få de goa ljudet ändå :P?

Mats
                  Deltagare

Du kommer få lite av det goa ljudet. Inte lika mycket sug-ljud som med helt öppet filter men en liten skillnad är det.
                    K&N gör ett insatsfilter som du kan tvätta. Om du tvunget inte vill använda orginalfilter så hade jag satsat på ett K&N filter. Körde med ett sånt i min gamla GT och hade aldrig nåra problem.

Mats GBG
                    Regionsansvarig Göteborg

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.