SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor när ska oturen vända ? generator problem akut son vanligt :/

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #32226
    kleinis
    Deltagare

      varit ute o testkört lite och kom in i garaget igår o pluss kabeln från generatorn var glödhet, mätte direkt spånningen och den låg på 14.62volt ska väll ligga på 13.9-14 volt

      vi bytte till kompisens generator också men ingen skillnad. någon som vet vart laddningsregulatorn mm sitter????.
      kan de vara någon kontakt under instrumentpanelen jag har dragit ur ? de mesta är ju borta 😉

      mätt på den svart vita kabeln den ger ca 10-15 ohm mer än kompisens bil o minskar man den med typ en kabel till jord så slutar ju generatorn ladda så borde ha något med de o göra

      har även följt kabeln till kupen från generatorn och smörjt upp kontakterna

      bara mängder med tips uppskattas råkar ju ha mappning på onsdag -.- i värsta fall får vi köra med en bil som laddar min 😉

      #267980
      kleinis
      Deltagare

        någon som kan mäta på sin generator o se vad den laddar då ? kan ju vara laddrelä på 14,7 och mina långa kablar till bagaget gör de jobbigt för strömen o gå vidare

        #267978
        Mumin
        Deltagare

          Kan mäta min. Ska hämta den från vinterdvalan nu 🙂

          Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

          #267981
          kleinis
          Deltagare

            Kan mäta min. Ska hämta den från vinterdvalan nu 🙂

            Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

            skulle vara sjukt bra !:)

            #267984
            Igge
            Deltagare

              14.3 på farsans nya tångamperemätare och 14,7ish på hans gamla multimeter (som han trodde visade lite högt)

              Mätt på tomgång

              #267979
              TomK
              Deltagare

                varit ute o testkört lite och kom in i garaget igår o pluss kabeln från generatorn var glödhet, mätte direkt spånningen och den låg på 14.62volt ska väll ligga på 13.9-14 volt

                vi bytte till kompisens generator också men ingen skillnad. någon som vet vart laddningsregulatorn mm sitter????.
                kan de vara någon kontakt under instrumentpanelen jag har dragit ur ? de mesta är ju borta 😉

                mätt på den svart vita kabeln den ger ca 10-15 ohm mer än kompisens bil o minskar man den med typ en kabel till jord så slutar ju generatorn ladda så borde ha något med de o göra

                har även följt kabeln till kupen från generatorn och smörjt upp kontakterna

                bara mängder med tips uppskattas råkar ju ha mappning på onsdag -.- i värsta fall får vi köra med en bil som laddar min 😉

                Vad har du för kabel som går bak till batteriet?

                #267977
                Nikke McRae
                Deltagare

                  Enligt verkstadsmanualen är normal laddningsspänning 14.1-14.8V.

                  Om jag inte är fel ute så sitter väl laddningsregulatorn i generatorn. De tunna kablarna går bara till laddningslampan.

                  #267982
                  kleinis
                  Deltagare

                    Vad har du för kabel som går bak till batteriet?

                    BMW diesel pluss kabel 😉 så den är ju 40kvadrat typ 🙂

                    #267983
                    kleinis
                    Deltagare

                      Enligt verkstadsmanualen är normal laddningsspänning 14.1-14.8V.

                      Om jag inte är fel ute så sitter väl laddningsregulatorn i generatorn. De tunna kablarna går bara till laddningslampan.

                      okej de var som jag trodde med laddningsregulatorn då. okej

                      Vi har smörjt upp o slipat alla annslutningar så nu är de bättre har säkert vinte varit så bra kontakt bara och nu laddar den ca 14.5 på tomgång så de får duga 🙂

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.