› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › när ska oturen vända ? generator problem akut son vanligt :/
- Detta ämne har 8 svar, 1,069 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av
kleinis.
-
FörfattareInlägg
-
21 april, 2014 kl. 23:20 #32226
kleinis
Deltagarevarit ute o testkört lite och kom in i garaget igår o pluss kabeln från generatorn var glödhet, mätte direkt spånningen och den låg på 14.62volt ska väll ligga på 13.9-14 volt
vi bytte till kompisens generator också men ingen skillnad. någon som vet vart laddningsregulatorn mm sitter????.
kan de vara någon kontakt under instrumentpanelen jag har dragit ur ? de mesta är ju borta 😉mätt på den svart vita kabeln den ger ca 10-15 ohm mer än kompisens bil o minskar man den med typ en kabel till jord så slutar ju generatorn ladda så borde ha något med de o göra
har även följt kabeln till kupen från generatorn och smörjt upp kontakterna
bara mängder med tips uppskattas råkar ju ha mappning på onsdag -.- i värsta fall får vi köra med en bil som laddar min 😉
22 april, 2014 kl. 12:47 #267980kleinis
Deltagarenågon som kan mäta på sin generator o se vad den laddar då ? kan ju vara laddrelä på 14,7 och mina långa kablar till bagaget gör de jobbigt för strömen o gå vidare
22 april, 2014 kl. 13:17 #267978Mumin
DeltagareKan mäta min. Ska hämta den från vinterdvalan nu 🙂
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
22 april, 2014 kl. 17:11 #267981kleinis
DeltagareKan mäta min. Ska hämta den från vinterdvalan nu 🙂
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
skulle vara sjukt bra !:)
22 april, 2014 kl. 17:40 #267984Igge
Deltagare14.3 på farsans nya tångamperemätare och 14,7ish på hans gamla multimeter (som han trodde visade lite högt)
Mätt på tomgång
22 april, 2014 kl. 17:53 #267979TomK
Deltagarevarit ute o testkört lite och kom in i garaget igår o pluss kabeln från generatorn var glödhet, mätte direkt spånningen och den låg på 14.62volt ska väll ligga på 13.9-14 volt
vi bytte till kompisens generator också men ingen skillnad. någon som vet vart laddningsregulatorn mm sitter????.
kan de vara någon kontakt under instrumentpanelen jag har dragit ur ? de mesta är ju borta 😉mätt på den svart vita kabeln den ger ca 10-15 ohm mer än kompisens bil o minskar man den med typ en kabel till jord så slutar ju generatorn ladda så borde ha något med de o göra
har även följt kabeln till kupen från generatorn och smörjt upp kontakterna
bara mängder med tips uppskattas råkar ju ha mappning på onsdag -.- i värsta fall får vi köra med en bil som laddar min 😉
Vad har du för kabel som går bak till batteriet?
22 april, 2014 kl. 18:21 #267977Nikke McRae
DeltagareEnligt verkstadsmanualen är normal laddningsspänning 14.1-14.8V.
Om jag inte är fel ute så sitter väl laddningsregulatorn i generatorn. De tunna kablarna går bara till laddningslampan.
23 april, 2014 kl. 03:43 #267982kleinis
DeltagareVad har du för kabel som går bak till batteriet?
BMW diesel pluss kabel 😉 så den är ju 40kvadrat typ 🙂
23 april, 2014 kl. 03:46 #267983kleinis
DeltagareEnligt verkstadsmanualen är normal laddningsspänning 14.1-14.8V.
Om jag inte är fel ute så sitter väl laddningsregulatorn i generatorn. De tunna kablarna går bara till laddningslampan.
okej de var som jag trodde med laddningsregulatorn då. okej
Vi har smörjt upp o slipat alla annslutningar så nu är de bättre har säkert vinte varit så bra kontakt bara och nu laddar den ca 14.5 på tomgång så de får duga 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.