› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Nät i grillen
- Detta ämne har 11 svar, 1,197 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av Addson.
-
FörfattareInlägg
-
9 september, 2005 kl. 17:38 #15465daniel83Deltagare
Hejsan!
Nu är det så att jag har köpt nät som jag ska ha i nedre delen av stötfångaren. Den del där reg.skylten sitter.
Hittade en bild från Gelleråsen -02 på en blå Impreza Gt som har så.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=gelle2002&id=DSC00170
Så mina frågor är följande.
Vem är det som ägde bilen då?
Det sitter ju en skruv i mitten behöver man den? För man kommer ju inte åt att skruva ditt den efter att man har satt ditt gallret.
Hur sitter gallret fast egentligen?Tack på förhand!
//Daniel
9 september, 2005 kl. 20:24 #159020tomasoDeltagareser bra ut tycker jag , har också tankar på att montera nät .
11 september, 2005 kl. 09:08 #159021AddsonDeltagareHejsan!Nu är det så att jag har köpt nät som jag ska ha i nedre delen av stötfångaren. Den del där reg.skylten sitter.Hittade en bild från Gelleråsen -02 på en blå Impreza Gt som har så.http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=gelle2002&id=DSC00170Så mina frågor är följande.Vem är det som ägde bilen då?Det sitter ju en skruv i mitten behöver man den? För man kommer ju inte åt att skruva ditt den efter att man har satt ditt gallret.Hur sitter gallret fast egentligen?Tack på förhand!//Daniel
Jag kan hjälpa dig Daniel!! Vet hur man gör det snyggt osv..
Så här såg min ut innan jag bytte front!!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=album375&id=DSCN0655
Mvh Adde Mr clean11 september, 2005 kl. 10:08 #159016daniel83DeltagareSå hade jag tänkt mig. Fast bara i det stora hålet.
11 september, 2005 kl. 19:37 #159018LarryDeltagareDet finns en annan variant oxå som Strat använder sig av. Sätt skyllten nere på foilen liksom. Snyggt och rent!
Mr Clean: Riktigt snygg grill btw! 🙂11 september, 2005 kl. 20:27 #159015pannanDeltagareTänk bara att välja ett material som inte rostar 🙂 har sett flera Subarus där vissa galler börjat rosta, inte snyggt.
12 september, 2005 kl. 08:40 #159023KnorrebusiusDeltagareSätt galler i alla hålen, mkt snyggare o mer enhetligt!
Mitt galler satt redan där och de i det stora hålet är bara satt dit med kattstrypare men det sitter jättebra ändå.12 september, 2005 kl. 11:34 #159013MickeMDeltagareSå där ska jag med ha ju! Nät i alla hål. Blir det nån guide eller? 😀
12 september, 2005 kl. 14:01 #159017daniel83DeltagareDet kan vi fixa.
Det är bara ett problem till.
Funderar på att ha P1-läppen.Den som Strat har med flera.
Och ska man köra is.Så är det ju smartast om man tar bort den.Och det är det som är problemet.//Daniel
12 september, 2005 kl. 16:29 #159014MickeMDeltagareÄven jag har en P1-läpp… och ska köra is… nooog går det nog… 😀
12 september, 2005 kl. 21:15 #159019LarryDeltagareKlart att det ska vara nät i alla hål… 😉
Satte det på min GT. Ganska enkelt, tyvärr blev det inte bilder den gången.
Pannan: Aluminiumgaller är nog att föredra för att slippa rost. Manu gjorde en rätt läcker grej o lackade sitt galler i guld-gul färg innan montering (såg att Micro även säljer färdiglackade alu-galler).
Jag använde iaf epoxylim när jag monterade mina galler. Skar ut små pappbitar som jag måttade med och sen skar jag ut nätet med en ”Dremel”, liten högvarvig hobbykap/slip. Funkade mycket smidigt!!
Kör hårt! 🙂16 september, 2005 kl. 10:09 #159022AddsonDeltagareAsså grejen e så att man bör göra en mall i pappkartong först! När kartongen har en bra passform så ritar man av den på en plyfa skiva och kapar ut en hård mall!!
Sen tar man en bit Nät och klipper lite större än mallen fast i samma form som mallen!! sen tar man e gummi klubba eller liknade o knackar in kanterna så blir nätet rätt storlek och en falsad kant runt om så man kan fästa det bra på insidan!!! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.